Renault nežije len európskymi modelmi, naopak, nemálo úsilia venuje aj ázijským trhom s veľkým potenciálom rastu a vývoju modelov určených prioritne pre tieto oblasti sveta. Jedným z najzaujímavejších je malé SUV Renault Kwid určené pre indický trh, ktoré s cenou necelých 3700 eur (po prepočte) patrí suverénne k najlacnejším SUV sveta. Po necelých štyroch výroby sa ho Renault rozhodol zmodernizovať, pričom podľa vyjadrenia vedenia Renaultu nie je vylúčené, že sa tento model jedného dňa ukáže v Európe. Nejde ani tak o obohatenie ponuky, ako o hru s flotilovými emisiami. Tie totiž v prípade verzie Kwid 0.8 SCe nemusia byť vôbec na príťaž (najmä v prípade mild-hybridnej verzie). Konštruktéri by samotné auto aj motory samozrejme museli upraviť tak, aby vyhovovalo miestnym bezpečnostným a emisným normám, ani to však vraj nie je vylúčené. Keď si navyše lepšie pozriete jeho fotografie, musí vám byť jasné, že sa pozeráme na jednoduchý model Dacie, ktorý zatiaľ v Európe chýba.
Nový Renault Kwid dostane prednú časť podobnú ako súčasný elektrický Renault K-ZE. Ten sa mimochodom tvári ako elektrická Dacia. Príde nakoniec predsa len aj do Európy?
Bude to elektrická Dacia?
Základnú verziu súčasného Renaultu Kwid poháňa malý atmosférický trojvalec 0.8 SCe s výkonom 39 kW (53 k) pri 5700 ot./min. a krútiacim momentom skromných 72 Nm. Pre náročnejších klientov je tu trojvalcový motor 1.0 SCe naladený na 50 kW (68 k) a maximálny krútiaci moment 91 Nm, či si však motory zachovajú rovnaké parametre aj v modernizovanej verzii, nie je známe. Tú totiž Renault upravil v podobnom duchu, ako súčasný elektrický model Renault K-ZE. Mimochodom, ani jeho export do Európy vedenie Renaultu nevylúčilo, skôr ako opäť rokov však podobný elektromobil Európanom fabrika nedopraje. Nemáte pocit, že sa tu bavíme o prvej elektrickej Dacii, ktorá sa má údajne objaviť v sériovej výrobe a prísť do ponuky aj v EÚ? Časové aj technické súvislosti by tomu koniec koncov zodpovedali. Nechajme sa prekvapiť.
Takto by podľa všetkého mala vyzerať prvá elektrická Dacia, ktorá sa v horizonte piatich rokov ukáže v Európe. Momentálne sa ako Renault K-ZE predáva v Ázii.