Mazda MX-5

Štvrtá generácia MX-5 môže vážiť menej ako tonu

Najľahšia MX-5 bude vážiť menej ako tonu, iba 980 kg! Zabudnite na skladaciu strechu z pevných panelov alebo elektrickú plátenú strechu. Strechu budete skladať manuálne.

Vidíte dobre, najľahšia MX-5 má menej ako tonu. Lenže takáto drastická úspora hmotnosti si vyžiadala svoju daň. Mazda sa rozhodla, že roadster pôjde do predaja len s plátenou strechou. Tú budeme skladať manuálne. Automobilka hovorí o veľmi jednoduchom mechanizme, strechu odopneme a zložíme za sedadlá jednou rukou a nemusíme ani vystúpiť z auta. Vylepšili aj zvukovú izoláciu, takže strecha zložená z pevných panelov je vraj zbytočná. Áno, plátno je ľahšie ako plech a ušetrili ním dosť veľa kilogramov, lenže predaje hovoria o niečom inom. MX-5 tretej generácie mala väčší úspech so skladacou strechou s pevnými panelmi. Podiel predaja verzie s plátenou strechou tvoril menej ako polovicu, len 48%. Môžeme teda predpokladať, že štvrtá generácia so skladacou pevnou strechou príde neskôr. Odnímateľný hardtop dorazí ako súčasť príplatkovej výbavy a zvýši hmotnosť auta minimálne.

Mazda MX-5

Plátenú strechu budeme skladať ručne

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Základnú verziu MX-5 bude poháňať 1,5 litrový atmosférický 4-valec, ktorý pre potreby malého roadstera naladia na 130 k. Môže sa to zdať málo, no v porovnaní s 3. generáciou ponúkne o chlp viac. Základný 1,8 litrový motor v súčasnej MX-5 produkuje len 126 koní. O niečo viac koní a o 100 kg menej hovoria v prospech 4. generácie MX-5.

Mazda MX-5

Interiér oproti minulej generácii lepšie odhlučnili

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Základný motorom Mazdy MX-5 bude 1,5 litrový 4-valec, ktorý ponúkne 130 koní. Silnejšiu verziu by mal poháňať dvojliter so 180 koňmi.

Do výkonnejšej verzie roadstera namontujú 2,0 litrový 4-valec s výkonom 180 k. MX-5 si v porovnaní s minulou generáciou polepší o 20 koní. Máme očakávať lepšiu odozvu na plyn pri pružnom zrýchlení, pretože Mazda okrem výkonu zvýšila aj krútiaci moment v nižších a stredných otáčkach. Automobilka v rámci vývoja testovala aj agregáty s objemom 1,6 a 1,8 litra, tie sa neosvedčili, pretože neponúkli dobrý pomer  výkonu a spotreby.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Presné čísla zatiaľ nezverejnili, na to si musíme počkať do parížskeho autosalónu. Je možné, že Mazda tam predstaví len silnejšiu verziu a všetky informácie sa budú týkať len 2,0 litrového motora. Ak sa pýtate, kedy bude nová MX-5 parkovať vo vašej garáži, tak to si budete musieť ešte nejaký čas počkať. Mazda chce spustiť predaj základnej verzie MX-5 až koncom budúceho roka. Automobilka môže do tej doby ešte pracovať na vývoji pohonnej jednotky.

Zdroj: autoforum.cz