S hmotnosťou len 67 kg je stále jedným z najľahších motorov pre osobné auto na svete. Motor s objemom 993 ccm montujú do celej škály áut aj iní výrobcovia, nie len Toyota. Technológie pre úsporu hmotnosti priniesli svoje výsledky. Napríklad celohlíníková konštrukcia, extra malý rozostup medzi valcami, inovatívne použitie telesa škrtiacej klapky a prívodu paliva. Na tomto motore použila Toyota po prvýkrát kryt motora, ktorý je zároveň sacím potrubím a ako celok je len z jedného dielca.
Výsledkom je skutočne úsporný a ekologický trojvalec s veľmi nízkou kombinovanou spotrebou paliva len 4 l/100 km. Snaha mať motor ekologický a úsporný je však dovážená slušným výkonom. Toyota na svojich drobných motorčekoch už dlho aplikuje systém variabilného časovania ventilov VVTi. Hlavne vďaka nemu má motor výkon 49,5 kW (67 k). Tento motor je skutočne optimálnou voľbou pre časté jazdenie mestom a na krátke vzdialenosti. Autá s ním síce nedosahujú veľké maximálky, ale majú svižné zrýchlenie. Krútiaci moment 93 Nm je k dispozícii pri 3 600 ot, čiže prakticky uprostred otáčkového rozsahu motora.
Výsledky Best sub 1 litre engine 2010
1. Toyota 1-l 3-valec - 301 b
(Toyota Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy, Daihatsu Cuore, Sirion/Boon)
2. Smart Diesel 3-valec 799ccm - 247 b
(Smart Fortwo)
3. Mitsubishi 999cc 3-valec turbo - 237 b
(Smart Fortwo)
4. Opel 1-litre 3-valec Twinport - 131 b
(Opel Agila, Corsa, Suzuki Alto, Splash)
5. Mitsubishi 999cc 3-valec 76 b
(Smart Fortwo)
6. Kia 1-litre 4-valec 75 b
(Picanto)