V10 1LR-GUE - Lexus LFA
Je klenot v korune automobilky Lexus. Japonská značka vyvinula motor pre potreby jediného superauta LFA. Výsledkom je, že atmosférický agregát sa ocitol pod kapotou necelej päťstovky kusov. Motor 1LR-GUE je vidlicový desaťvalec s objemom 4.8 l, výkonom 420 kW (570 koní) a krútiacim momentom 480 Nm. Napriek desiatim valcom pripomína rozmermi motor V8 a vďaka použitiu moderných materiálov váži menej ako typický motor V6. Napríklad naštartovanie vysokootáčkového motora trvá iba 0,6 sekundy.
V8 2UR-GSE - Lexus LS500 / LC500 / ISF a RCF
Hrdí môžu byť aj inžinieri, ktorí vyvinuli motor 2UR-GSE. Atmosférický V8 5.0 litrový motor je srdcom športových Lexusov z posledných rokov. Dnes ho nájdeme pod kapotou modelov LC 500, LC Convertible či RC F. Predtým poháňal sedan IS F alebo GS F. V najvýkonnejšej verzii má 353 kW ( 480 koní).
V8 2UR-FSE - Lexus LS600h
Ďalší 5-litrový osemvalec, ktorý dostali modely Lexus, je motor s označením 2UR-FSE. Má priame vstrekovanie a výkon 290 kW (takmer 400 koní) sa nikdy neobjavil samostatne. Lexus ho kombinoval s dodatočným elektrickým pohonom v hybridnej limuzíne LS 600h, ktorú značka vyrábala v rokoch 2007 – 2017. Vďaka tomu dosahovalo auto celkový systémový výkon 327 kW (445 koní). Dnes používa takmer identické hnacie ústrojenstvo Toyota vo vlajkovom modeli Century, ktorý je oficiálnym automobilom japonského cisára.
V6 biturbo V35A-FTS - Lexus LS500
Motor V35A-FTS môžeme označiť v ponuke značky za novinku. Japonci ho predstavili v roku 2017 a zatiaľ sa dostal pod kapotu jediného modelu – aktuálneho Lexus LS500. Pohonná jednotka V6 má objem 3.5 l a vďaka dvom turbodúchadlám produkuje výkon až 310 kW (421 koní) a dokonca 600 Nm.
V8 1UR-FSE - Lexus GS460
Atmosférickým 4.6-litrovým V8 motorom 1UR-FSE vybavil Lexus najväčšie a najkomfortnejšie limuzíny. V rokoch 2006 - 2017 bol k dispozícii v modeli LS 460, v období 2008 - 2011 v menšom GS 460. Motor je vybavený priamym vstrekom paliva či duálnym časovaním ventilov a dosahuje 287 kW ( 390 k).
V8 3UR-FE - Lexus LX570
Najväčší zástupca radu UR je V8 motor 3UR-FE. Atmosférická jednotka má objem 5.7 l, dosahuje výkon 284 kW (386 k) a 543 Nm. Taký veľký motor sa musí dostať pod kapotu vhodného auta. A tými sú Lexus LX 570, najväčšie SUV v ponuke japonského výrobcu, ale aj viaceré typy Toyota obľúbené hlavne v USA a Kanade: Tundra, Sequoia a Land Cruiser.
V6 8GR-FXS - Lexus LS500h/LC500h
Motor 8GR-FXS je ďalšou jednotkou, ktorej pri pohone kolies pomáhajú elektromotory. Samotný motor produkuje 220 kW (299 koní), ale celkový výkon systémov, v ktorých sa používa, je 264 kW (359 koní). Tento typ pohonu majú vlastníci hybridných Lexusov LS a LC vo verzii 500h.
Pripravené v spolupráci s Lexus Slovensko
Zdroj: LexusNews