Pred časom sme predstavili parkovacieho robota Stan. Dnešné videá nie sú najnovšie, ale na zaujímavosti im to neuberá. Postupne predstavíme viacero systémov, ktoré majú riešiť parkovanie vo veľkomestách. 

Čo sa týka samotného nápadu, evokuje vo mne železničné depo, konkrétne železničnú točňu (ak to je korektný názov). Predstavené sú v podstate 2 modely. Prvý menší, kompaktnejší, je z Číny a môžu ho využívať aj bežní smrteľníci. Je podzemný.

Druhý, podstatne rozmernejší, pochádza z Nemecka. Nachádza sa vo Wolfsburgu v komplexe Autostadt. Čo ten Autostadt je? Obrovský komplex, ktorý sa rozlieha na zhruba 30 hektároch. Ide o výstavnú sieň koncernu Volkswagen.
 

Pýtate sa, či si môžete si parkovanie v takej "garáži" v Nemecku vyskúšať? Sklamem vás. Toto parkovanie je určené iba na prevzatie si úplne nových áut z koncernu VAG.  Dvojica sklenených veží je plná automobilov pripravených k prevzatiu zákazníkmi. V každej z dvoch 48-metrových veží je pripravených vyše 400 automobilov v dvadsiatich podlažiach. Výťah uprostred sklenených veží sa pohybuje rýchlosťou 2m/s. Denne si tu auto vyzdvihne v priemere 435 zákazníkov. Naopak čínsky vynález sa pomaly rozširuje. Jeden z nich je v meste Čangša. Celková hĺbka je 40 metrov a do útrob sa zmestí takmer 180 vozidiel.