"Youabian Puma bola vytvorená s cieľom vystúpiť z davu, byť jedinečný" -tak píšu na webe Puma automobiles. Autorom tejto podivnosti je plastický chirurg z LA, ktorý sa pri návrhu Pumy vyblbol dokonale. Z fotografií to na prvý pohľad takmer nevidno, ale auto má enormnú veľkosť. Povážte sami - 4153mm nie je dĺžka, ale rázvor kolies! Celkovo je dlhé 6147 mm, široké praktických 2362 mm a vysoké 1829 mm. Podľa čísiel to teda vyzerá, že miesta pre posádku je dosť, veď medzi nápravy by ste postavili VW Polo! Lenže na počudovanie cestujúci to až tak luxusné nemajú, najmä nie po nasadení automatickej sklápacej strechy, ktorej rozloženie trvá nekonečných 30 sekúnd. Na dnešné pomery bieda. A keďže auto je tak enormne dlhé, zadné dvere pre nastupovanie nie sú potrebné. Má to logiku? Nie? Nevadí.
Toto naozaj nie je optický klam...
Auto poháňa sedem litrový motor V8 s výkonom 512 koní. Síce píšu, že má korene z pretekárskeho prostredia, no vyzerá to na obyčajný osemvalec LS7 od General Motors. Výkon je prenášaný cez šesťstupňový automat na zadné kolesá. Chrómované disky kolies majú rozmer 20 palcov, no pneumatiky sú viac ako raz toľko - 44 palcov a 21" na šírku. Inak povedané, sú vysoké 1118 milimetrov. Koľko si takéto čudo na ceste vypýta paliva? V meste výrobca udáva spotrebu 16,8 l/100km, mimo mesta 10,6 l/100km. Možno niekoho prekvapí dynamikou, na stovku vie tento mastodont šprintovať za menej ako šesť sekúnd.
Ak ste teda znudený pracháč, ktorému príde totálne gýčové otŕčať sa po meste v oranžovom Lamborghini, toto je auto pre vás. Pretože Puma nie je auto pre chudobných. Pohodlný a štýlový interiér (mienku si urobte sami) spolu so sedemlitrovým motorom, ročnou (až toľko) zárukou na auto , svetlami z Buicku Enclave a strechou z Volva C70 si výrobca cení na 1,1 milión dolárov. Ale mať možnosť exkluzívne si vybrať farbu interiéru podľa želania predsa nie je zadarmo, že. Keby aspoň k tomu nepísali všetky tie reči aké je to hi-tech...
zdroj: www.puma-automobiles.com