Čína je dnes najväčším trhom s osobnými i nákladnými automobilmi na svete, takže keď sme nedávno napísali, že je zároveň štátom s najväčším počtom registrácií elektromobilov, mnohých z vás sme určite neprekvapili. Čo však možno neviete, je to, ako vyzerá rebríček tamojších najpredávanejších batériových vozidiel.

Na prvom mieste sa tam umiestnil Wuling Hongguang Mini EV, miniatúrne autíčko s dĺžkou len 2917 mm, ktoré má väčšiu výšku (1621 mm) ako šírku (1493 mm). Jeho rázvor je 1940 mm, má svetlú výšku 15 centimetrov a zadné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 20 kW (27 koní) a najvyšším krútiacim momentom 85 Nm.

O zásobovanie elektrickou energiou sa stará lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou buď 9,3 alebo 13,9 kWh, čo je ekvivalent 3,6, respektíve 5,4 litra benzínu. V závislosti na použitých článkoch má maličký Wuling pohotovostnú hmotnosť 665 alebo 706 kilogramov a oficiálne má dojazd 120, prípadne 170 kilometrov. S ohľadom na kapacitu sú to pomerne optimistické čísla, nie je sa ale čomu diviť, ide o meranie zodpovedajúce metodike NEDC a tá má s realitou len pramálo spoločné.

Maximálna rýchlosť Mini EV je 100 kilometrov za hodinu a z bežnej 220-voltovej zásuvky ho budete podľa výrobcu nabíjať 6,5 až 9 hodín.

V štandardnej výbave Hongguangu je napríklad ABS, interiér je štvorsedadlový a zoskupenie SAIC-GM-Wuling, ktoré tento elektromobil vyrába, tvrdí, že sklopením zadných sedadiel dostanete batožinový priestor s objemom 741 litrov.

Novinkou v ponuke je MINI EV GameBoy Edition, ktoré sa bude v Číne predávať v štyroch rôznych farebných kombináciách. Dostali názov Hurricane Phantom, Jungle Crossing, Party Sweetheart, Interstellar Roaming a okrem zaujímavejšieho dizajnu bola ich karosérie predĺžená o 80 mm a výška znížená o 17 mm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Tretie a štvrté miesto berú Tesly

Najväčšou novinkou špeciálnych modelov je elektromotor s výkonom zvýšeným na 30 kW (41 koní) a zásadne boli vylepšené tiež batérie. V tomto prípade majú 26 kWh, čo je ekvivalent asi 10 litrov benzínu a Wuling hovorí, že ich akčný rádius sa predĺžil na 300 kilometrov. Čo zatiaľ známe nie je, sú cenovky špeciálnych modelov GameBoy, obyčajný Mini EV sa však predáva od 28 800 jüanov, čo je asi 4160 eur.

Práve kvôli priaznivej cene sa v Číne vlani predalo až 395 451 týchto áut, čo je 11,6 percenta všetkých registrácií elektromobilov na tamojšom trhu. Na druhom mieste skončil BYD Qin (187 227 ks), tretia bola Tesla Model Y (169 853 ks) a štvrtá opäť Tesla, ale Model 3 (150 890 ks). Uvedené štyri modely si pripísali viac ako 900 tisíc registrácií z celkových 3,4 milióna predaných elektromobilov, pričom nasledujúcich jedenásť modelov v rebríčku tvoria čisto čínske modely.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Wuling, CNBC