Obrázky, ktoré sa aktuálne objavili na internete, podľa všetkého zachytávajú počítačové ilustrácie použité v infotainmente novinky, respektíve z digitálneho prístrojového panela. A naznačujú, že pripravovaná druhá generácia Volkswagenu T-Roc dostane o čosi agresívnejšie a zaujímavejšie tvary.

Štíhlejšie svetlá, výraznejšia maska a ďalšie nápadné detaily crossovera nadväzujú na nové modely Tiguan, Tayron, ale tiež novú generáciu VW Passat, pozoruhodné ale je, že auto v mnohých ohľadoch rozvíja štylistiku súčasného Volkswagenu T-Roc.

Nápadne podobná silueta aj iné detaily

Predné okno vyzerá byť sklonené v mierne ostrejšom uhle a podobne pôsobia tiež línie zadných stĺpikov, ak sa ale zameriate na prelisy v zadných blatníkoch, vyzerajú skoro jedna k jednej s aktuálnou generáciou T-Rocu.

Predpokladáme, že vozidlo bude postavené na rovnakej (samozrejme prepracovanej a modernizovanej) platforme MQB Evo s motormi naprieč a primárne pohonom predných kolies. A očakávame, že T-Roc v zásade preberie techniku predstavenú v novej generácii Tiguanu a z Golfu po facelifte.

Koniec 1.0 TSI

To okrem iného znamená koniec litrových trojvalcov, ktoré na pozícii základnej motorizácie nahradí mierne podladený štvorvalec 1.5 TSI. Takmer s istotou počítajte tiež s benzínovým dvojlitrom, turbodieselom 2.0 TDI a takmer nepochybujeme ani o tom, že sa pod prednou kapotou VW T-Roc vôbec prvýkrát objaví plug-in hybridná technika.

Usporiadanie pochopiteľne nie je tajné. Využíva ho Golf, Tiguan a mnohé ďalšie modely a jeho základom je zážihový agregát EA211 evo (teda 1.5 eTSI). V Golfe má 150 koní, 250 Nm a spolupracuje so 6-stupňovým DSG, elektromotorom naladeným na 116 koní a 350 Nm a v systéme je tiež trakčný akumulátor s kapacitou 19,7 kilowatthodiny, ktorý hatchbacku umožňuje dojazd čisto na elektrinu až 143 kilometrov.

PHEV vpred

Práve plug-in hybridy by mali pomôcť Volkswagenu splniť výrazne prísnejšie emisné limity na CO2 platiace od začiatku tohto roka, takže by nás asi neprekvapilo, ak by práve PHEV dorazili hneď v prvej vlne, aj keď Európska komisia začala počítať emisie dobíjacích hybridov výrazne prísnejšie na základe takzvaného „faktoru užitočnosti“.

Novou hranicou pre výpočet flotilových emisií CO2 sa stala hodnota 93,6 g oxidu uhličitého na kilometer, čo je v prípade zážihových áut ekvivalent priemernej spotreby 4,03 litra benzínu na 100 km a u dieslov dokonca 3,53 litra nafty na 100 km. Všetky súčasné motory Volkswagenu T-Roc majú emisie na úrovni 125 až 194 g CO2 na stovku, takže Nemci by sa nedoplatili, ale v prípade nového VW Golf 1.5 TSI eHybrid je to len 6 g CO2/1 km. Inak povedané aj so započítaní „faktoru užitočnosti“, ktorý zvyšuje emisie oxidu uhličitého plug-in hybridov na zhruba dvojnásobok by to bolo len 12 g CO2/km.

Aj keď si automobilka nechala patentovať ochrannú známku na meno ID.Roc, nepredpokladá sa, že by v tejto generácii mohol doraziť čisto elektrický T-Roc. Túto medzeru v zostave zrejme vyplní až nástupca VW ID.3, chystaný na rok 2026, respektíve jeden z jeho možných derivátov.

zdroj: Autocar