Elektrifikácia európskej individuálnej dopravy pokračuje vysokým tempom, To sa síce spomalilo, no odborníci predpokladajú, že ide o dočasný stav. Nad medziročným poklesom počtu registrácií nových elektromobilov (+ plug in hybridov) o 1,4 % (na celkových 154 219 nových áut) preto netreba lamentovať a po obnovení výrobných kapacít výrobcov by malo manko rýchlo zmiznúť. Inak však situáciu začneme vnímať, ak si ju rozmeníme na drobné a zameriame sa na podmnožinu plug in hybridov. Tieto už dlhodobo nenapĺňajú očakávania mnohých klientov (pretože neraz nespĺňajú podmienky do zaradenia „ekologickej“ kategórie bezemisných vozidiel) a začína na ne útočiť aj samotná EÚ. Za všetkým však treba vidieť od začiatku nespravodlivo nastavený systém ich emisného hodnotenia nezohľadňujúci fakt, že ich mnohí klienti nakoniec nepoužívajú v súlade s pravidlami, na základe ktorých boli zvýhodňované (pravdou však je, že za to samotné autá nemôžu, ide skôr o zneužívanie systému výhod). Výsledkom je medziročný pokles ich predaja o 15 %.
Taliani vedú, Spring sa derie dopredu
Keďže Tesla dodáva svoje autá na trh kvartálne, v apríli 2022 sa v rebríčku TOP 10 najpredávanejších elektromobilov vôbec neumiestnila. Za to však exceloval taliansky elektrický Fiat 500, ktorý s veľkým náskokom obsadil prvú priečku. S odstupom 1794 áut sa na druhej priečke umiestnil francúzsky Peugeot 208 nasledovaný treťou Škodou Enyaq iV. Zaujímavá je však štvrtá pozícia, na ktorú sa prebojovala superlacná Dacia Spring. Ako sa ukazuje, jednoduchosť, skromnosť a nenápadné parametre Dacii pomáhajú aj na poli elektrických áut.
TOP 10 Najpredávanejšie elektromobily (apríl 2022)
1. Fiat 500 (5524 ks)
2. Peugeot 208 (3730 ks)
3. Škoda Enyaq iV (3645 ks)
4. Dacia Spring (3555 ks)
5. KIA Niro (3478 ks)
6. VW ID.4 (2892 ks)
7. Hyundai Kona (2867 ks)
8. Renault Zoe (2823 ks)
9. KIA EV6 (2699 ks)
10. BMW i3 (2507 ks)
zdroj: JATO Dynamics