Spoločnosť Focus2move každoročne zverejňuje rebríček najpredávanejších vozidiel na svete. Za prvých 10 mesiacov tohto roka patrí prvenstvo stálici podobných rebríčkov, Toyote Corolla. Tá predstihla druhý najpredávanejší Ford F-Series o takmer 150-tisíc predaných vozidiel. Prvenstvo za celý rok 2017 tak už pravdepodobne Corolle nikto nezoberie.
Najväčším prekvapením je VW Tiguan, ktorý na celom svete tento rok už oslovil takmer 580-tisíc zákazníkov.
Za prvých 10 mesiacov si Corollu kúpilo takmer 1 015 000 zákazníkov, čo je však medziročný pokles o 5,8 %. Naopak, druhý Ford F-Series dosiahol zvýšenie odbytu o 10,2 % voči predchádzajúcemu roku s počtom 886 584 predaných kusov. Tretí Volkswagen Golf tiež medziročne klesol s predajom o 4,1 % na výsledných 795 680 kusov.
Najpredávanejším autom na svete v tomto roku je zatiaľ Corolla a asi to tak aj zostane.
Štvrtú priečku obsadila Honda Civic a do päťky úspešných sa zmestila ďalšia Toyota, konkrétne model RAV4. Prekvapením je „raketové“ vystrelenie Volskwagenu Tiguan, ktorý v minulom roku obsadil 22. priečku a tento rok to dotiahol na 7-me miesto s 579 632 predanými kusmi a medziročným nárastom predaja o 41,1 %. Mánia SUV tak očividne stále neskončila. Do desiatky úspešných to dotiahla aj tretia Toyota s modelom Camry.
Obrovským prekvapením je Tiguan s medziročným nárastom predaja o viac ako 41 %.
Najpredávanejšia prémiovka
Ak sa pozrieme na takzvanú nemeckú „prémiovku“, najlepšie je na tom Mercedes-Benz s triedou C. Tá obsadila 36. miesto s predajom 304 193 kusov a medziročným nárastom o 3,7 %. Podľa vás je to málo, alebo veľa na to, že je to auto z „prémiovej“ triedy? Najpredávanejšie Audi je pritom model A3 s takmer 259-tisíc predanými kusmi a 46. priečkou a najpredávanejšie BMW je 3-ka s takmer 212-tisíc predanými kusmi a 80. priečkou.
Zdroj foto: Toyota, Mercedes-Benz, Volkswagen
Najpredávanejšou nemeckou "prémiou" je C trieda, čo sa aj dalo očakávať. Pod týmto názvom nájdeme sedan, kombi, kupé aj kabriolet, BMW má kupé a kabrio pomenované ako rad 4 a u Audi je to opäť odlišné od A4 (kupé je A5)