Jano_1987
08.07.20 08:35
J
@GaboProblém je ten, že ľudia pozerajú na čísla. Tak ako v tomto článku. Žiaľ nedávajú ich do kontextu. Pár príkladov
1) 80% vozdiel sa predá s cenovkou do 25 000€ či 26 000€. Teda je jasné, že si to zväčša kupujú ľudia s nižšími príjmami. Došla kríza (je jedno či finančná, hypotekárna, alebo korona), veľa ľudom klesol príjem a prvý škrt, čo sa robí je kúpa nového auta
2) väčšina elektromobilov má cenovku od 30 000€ hore, priemerá cena sa pohybuje okolo 50 000€. To už si kupujú ľudia s vyššími príjmami, ktorý by si to kúpili tak či tak, či je, alebo nie je kríza. Časť ľudí to samozrejme zruší, predsa len nie každý je tak bohatý, ale bolo to len 8% ľudí, oproti 62% pri spalovákoch.
3) Čo sa zabúda hovoriť je, že Nórsko má cca 50% podiel predaja elektromobilov v Európe. Len vďaka masívnym dotáciám na elektro a masívnym reštrikciám na spalováky. Príklad Peugeot 208 bude najlepší a uvediem to na 4 roky, keďže málokto predáva auto za kratší čas. Základná spaľovacia 208 Active stojí okolo 14 000€ (majú 25% DPH)+ 50% registračná daň z ceny vozidla, rôzne dane za vozidlo vo výške cca 1500-2000€ ročne (záleží aj od miesta, kde človek žije) a sme zhruba ma 28 000€. To isté auto, ale e208 v tej istej výbave. Cena okolo 29 500€. Čo sa dá uplatniť: Nižšia DPH, bonus na nákup vozidla až do 10 000€, daňový bonus 1500€ ročne, neplatí sa registračná daň, ani iné dane za auto. to sme zhruba na 7 500€. Sú tu nepriame podpory ako parkovanie zadarmo, jazda v bus pruhoch a podobne. Každý, kto vie rátať, si toto dokáže zrátať. Tu je článok o VW Golf https://www.mojelektromobil.sk/preco-je-norsko-svetovym-lidrom-vedie-svet-v-elektromo... a je to tu pekne vysvetlené, žiaľ k 208 neviem priradiť dane z CO2, NOX a hmotnosti.
4) samozrejme, že nie celá Európa je Nórsko, ale masívne dotácie v jednotlivých štátoch, rôzne bonusy atď umelo znižujú cenu elektromobilov. Rôzne vyjadrenia vlád a samospráv, že do miest či častí miest bude zakázaný vjazd spaľovacích vozidiel má na tom tiež svoj podiel. V Londýne napríklad za vjazd do niektorých štvrtí autom sa platia poplatky. Ak máte hybrid/EV, tak poplatky neplatíte.
Aj čo Takja sľubuje tú paritu. On chce ísť cestou Nórska, lebo je nereálne, aby cena elektromobilov šla výrazne nižšie, takže zdražie všetko okolo, aby EV mali konkurencie schopnú cenu.
Odpovedať