Dacia Sandero sa v roku 2024 stala najžiadanejším automobilom na starom kontinente, keď predajne opustilo 309 392 vozidiel. S odvolaním na predbežné čísla výrobca hovorí, že ide o medziročný nárast o takmer 15 percent, pozoruhodný ale tiež ešte jeden detail

Značka vlani predala v Európe 676 340 áut (s nárastom o 2,3 percenta), takže Sandero tvorilo takmer polovicu všetkých dodaných vozidiel. Zároveň by sme mali dodať, že vôbec prvý krát Dacia ročne predala viac ako 300 tisíc týchto modelov.

Duster pritom len nastupuje

Takmer rovnakú radosť robí Dacii model Duster. V hierarchii skončil druhý, s celkovým počtom 215 024 registrácií, je však dôležité dodať, že v tomto prípade ide o súbežný predaj druhej i tretej generácie. V porovnaní s rokom 2023 ide zase o nárast, konkrétne o 7,3 percenta.

Posledné pódiové miesto patrí crossover-kombi Jogger, ktorých sa v minulom roku predalo 96 440 kusov, čo predstavuje nárast o 2,4 percenta.

Pád Springu

Kde Dacia vlani naopak prepadla, boli registrácie jedného z najlacnejších elektromobilov na európskom trhu. Hovoríme samozrejme o modeli Spring, predalo sa ich len 22 884 kusov a medziročný pád dokazuje hodnota „mínus 63 percent“. Dôvodom je samozrejme hlavne rušenie štátnych dotácií, pravdou ale je, že s príchodom modernizovanej verzie do showroomov v septembri začali registrácie opäť stúpať.

Zaujímavé je tiež sledovať medziročné nárasty v niektorých krajinách. Napríklad v Belgicku a Luxembursku Dacia poskočila o 15,4 percenta, o 13,2 percenta v Rakúsku a susednej ČR dokonca o viac ako 20 percent (20,2 % presne). Automobilka k tomu dodáva, že sa jej stále darí oslovovať novú a novú klientelu. Šesť z desiatich zákazníkov vo Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Španielsku a Veľkej Británii s Daciu doteraz nikdy nekupovalo.

Bigster má nabité na veľký úspech

Pozoruhodný je potom tiež fakt, že až 78 percent klientov v celej Európe volí pre svoje auto najvyššiu možnú úroveň výbavy, pričom v prípade modelu Duster je tento podiel dokonca na úrovni 80 percent.

Ešte lepšie čísla Dacia očakáva v roku 2025. Na trh vstupuje jej prvé SUV segmentu C, teda Bigster, ktorý sa práve začína predávať napríklad v Nemecku. So 140-koňovým mild-hybridom štartuje na západ od ČR na hranici 23 990 eur a v susednom Česku stojí základ dokonca len 21 800 eur (!), takže o jeho úspechu pochybuje len málokto.

zdroj: Dacia