Ak sa pýtate, ako je to so súčasnou ponukou Fiatu možné, odpoveď je celkom jednoduchá. Len musíte na túto značku pozerať tak nejako globálne a nielen v európskych mantineloch.

Talianom sa podarilo predať v priebehu prvých šiestich mesiacov tohto roka viac ako 645 tisíc automobilov, za to ale Fiat vďačí obľube v hneď niekoľkých regiónoch.

Na starom kontinente sa mu podarilo nájsť zákazníkov pre 271 800 vozidiel, pričom doma drží 12,8-percentný podiel na trhu. Ešte lepšie je na tom v Južnej Amerike, kde značka dokáže osloviť klientelu tak dobre, že si drží 14,1-percentný podiel.

Asi najviac sú do Fiatu ale zamilovaní Brazílčania. Verte tomu alebo nie, ale Taliani tam držia 22 percent trhu. A podobne úspešní sú tiež v Turecku – ovládli 18,2 percenta všetkých predajov.

Vo výsledku to robí spomínaných skoro 650 tisíc áut, medziročný nárast predaja o 10 percent a asi by sme mali pripomenúť, že Fiatu sa špeciálne na juhoamerickom trhu darí tak dobre do značnej miery hlavne preto, že pre tamojších zákazníkov vyvíja a vyrába špecifické modely, ktoré u nás nekúpite.

Z aktuálnej správy Fiatu tiež vyplýva, že si značka nesťažuje ani na dopyt po batériových modeloch. Stellantis priznáva, že model 500e je úplne najžiadanejším koncernovým elektromobilom, a to porovnávame s modelmi ako je Peugeot e-208 a hromadou akumulátorových crossoverov.

zdroj: Fiat, Stellantis