Automobil s drobnými aerodynamickými a bezpečnostnými modifikáciami, nevyhnutnými pre rýchlostnú jazdu na dne vyschnutého soľného jazera Bonneville Salt Flats, dosiahol maximálnu rýchlosť vyše 225 míľ za hodinu aj vďaka zvýšeniu výkonu sériového motora
Úpravy motora spočívali v modifikácii nasávacej a výfukovej sústavy, v zmenenom nastavení kompresora a preprogramovaní elektronickej riadiacej jednotky motora. Na motore však neboli zmenené nijaké vnútorné komponenty a aj šesťstupňová automatická prevodovka bola úplne štandardná, vrátane jednotlivých prevodových pomerov.
Tento zostrený profil - spontánnejšie reagujúce riadenie, dokonalú trakciu a stabilita, ako aj zvýšený brzdný výkon - dosiahli použitím najvyspelejších technológií Jaguar, ako napr. Adaptive Dynamics (najmodernejšie počítačom riadené pruženie a trakčná kontrola), nový elektronický Active Differential Control a výrazne zosilnené brzdy.
Nový model XFR – prvý XF s dodatkovým označením ‘R’ – predstavuje Jaguar s najväčším fokusom na vysoké jazdné výkony. Poháňa ho úplne nový kompresorom prepĺňaný motor V8 s objemom 5,0 litra, ktorý dosahuje maximálny výkon 375 kW (510 k) a maximálny krútiaci moment 625 Nm. Tento motor umožňuje modelu XFR zrýchlenie z pokoja na tempo 100 km/h za 4,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Pre každodennú premávku je však relevantná hodnota, dokumentujúca mimoriadnu pružnosť XFR - čas potrebný na zrýchlenie z 80 na 110 km/h – a to iba 1,9 sekundy.
Rýchlostné rekordy sú neoddeliteľnou súčasťou histórie značky Jaguar. Na tento rok pripadá 60-te výročie rýchlostného rekordu, ktorý utvoril Jaguar XK120 dňa 30. mája 1949 hodnotou 132,6 míľ za hodinu na autostráde pri Jabbeke v Belgicku.
zdroj: TOP Auto Slovakia