Manuál bol doteraz dostupný len pre 911 GT3, respektíve GT3 Touring. Vrcholné výkonnejšie verzie GT3 RS Porsche kombinovalo s dvojspojkovými automatmi a to sa mnohým zákazníkom nepáčilo. Aj preto existuje nemálo konverzií, ktoré sa to snažili „napraviť“. Konečne však existuje alternatíva umožňujúca vyhnúť sa bastleniu a mať vysnenú techniku.
Má označenie 911 S/T a do jedného celku spája plochý, štvorlitrový atmosférický šesťvalec s výkonom 525 koní z modelu GT3 RS, paket Touring bez spojlerov a predovšetkým šesťstupňovú manuálnu prevodovku s prepracovanými kratšími prevodmi, novou ľahkou spojkou a odľahčeným jednohmotovým zotrvačníkom, ktorý šetrí zhruba 10,5 kg rotujúcej hmoty.
Karbónová diéta
Porsche priznáva, že tentokrát jeho technikom nešlo o najlepšie časy na okruhu, ale prioritou bola „zábava na zakrútených okreskách“. A išli na to okrem iného aj odľahčovaním.
S/T preto dostalo karbónovú prednú kapotu a z rovnakého materiálu je tiež strecha, predné blatníky a dokonca dvere. To isté platí pre integrovaný bezpečnostný rám za sedadlami, stabilizátor zadnej nápravy a výstuhu karosérie v zadnej časti podvozka.
Auto dostalo tiež ľahšie horčíkové kované disky, karbón-keramické brzdy, tenšie a tým pádom ľahšie okná, lítiovo-iónovú baterku a konštruktéri vyhodili tiež časť izolácie a systém riadenia zadnej nápravy. Vďaka tomu sa Porsche 911 S/T dostalo na pohotovostnú hmotnosť 1380 kg, ide však o normu DIN, takže do nej nie je započítaný euro-balast vodič+batožina s váhou 75 kg. Aj tak je to ale nepochybne fantastické číslo a mimochodom o 40 kg nižšie v porovnaní s GT3 Touring.
Uvedená kombinácia stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 3,7 sekundy a maximálnu rýchlosť rovných 300 kilometrov za hodinu.
Porsche upozorňuje, že kvôli demontáži riadenia zadnej nápravy a zníženiu hmotnosti jeho zamestnanci preladili tiež tlmiče a pružiny, pridali k autu odľahčený výfukový systém a tiež sériovo dodávané celokarbónové sedačky. A cena? V Nemecku minimálne 292 187 eur, takže o 44 tisíc eur viac v porovnaní s GT3 RS!
zdroj: Porsche