Keď sa na jeseň roku 1987 ukázal Favorit prvýkrát, spôsobil doslova ošiaľ. Chcel ho snáď každý, pretože do zatuchnutej ponuky mladoboleslavskej škodovky konečne priniesol závan štýlu, moderného prístupu a aktuálnych trendov. Bol skrátka moderným autom s objektívne dobrou a pokrokovou konštrukciou. Problémom bolo, že jeho ďalší vývoj takmer ustál, čo sa samozrejme novému spoluvlastníkovi škodovky nepáčilo. Koncern VW sa totiž rozhodol Favorit udržať pri živote, no jeho podmienkou bola okamžitá modernizácia a jeho výrazné zatraktívnenie. Jednou z nových taktík bolo zároveň odštartovanie predaja tzv. akčných verzií tohto modelového radu.
Pol kráľovstva za nálepky a spojler
Takmer každý akčný Favorit/Forman predstavoval v chudobnej ponuke automobilky doslova klenot. A hoci sa dnes nad úrovňou výbav jednotlivých verzií len pousmejeme, v kontexte doby predstavovali naozaj luxus. Najúspešnejším zo všetkých sa nakoniec stal strieborný Favorit/Forman Silver Line.
Jeho prvé kusy sa na trhu objavili v prvom roku existencie samostatnej Slovenskej republiky, teda v roku 1993. V obidvoch karosárskych verziách (Favorit aj Forman) sa z neho predalo viac ako 20 000 kusov, pričom už z diaľky na seba upozorňovali striebornou metalízou Zafír, bočnými ochrannými lištami, zadnými dymovými svetlami (v tom čase veľká vzácnosť), zliatinovými diskami Ronal Centra, tónovanými sklami, spojlerom, hmlovkami, čiernym stropom, centrálnym zamykaním, či takým detailom, ako digitálne hodiny. Jeho výbava ho tak radila medzi to najluxusnejšie, čo automobilka dovtedy v modelovom rade Favorit/Forman vyrobila. A čo vy? Patrili ste medzi vyvolených 20 000 zákazníkov a vlastnili jeden z nich? Prípadne sa pochváľte, akým iným „akčným“ Favoritom ste jazdili.
Odpovedalo 39 ľudí