Legendárny motor V8 s objemom 6,75 litra bol v minulosti pod kapotou väčšiny Rolls-Roycov a Bentley. Dnes ho nájdete len v Mulsanne a je to jeho posledné pôsobisko.
Rolls-Royce po zmene vlastníckych štruktúr upustil od agregátu v roku 1998 a začal používať primárne dvanásťvalce od BMW. Bentley prešlo pod krídla Volkswagenu a ten sa rozhodol tradíciu zachovať. Motor série L značne zmodernizovali a slúžil v modeloch Arnage, Brooklands. Dnes ho nájdeme pod kapotou najluxusnejšieho Bentley Mulsanne. 6,75 litrový motor v súčasnosti produkuje o viac ako 150% vyšší výkon, ako na jeho začiatkoch a zároveň má o 40% lepšiu spotrebu paliva. Legendárna série L má dnes už 57 rokov a tak ide o najdlhšie žijúci motor na svete.
Až 1100 Nm krútiaceho momentu
Výkon v Mulsanne 377 kW (512 koní) a krútiaci moment závratných 1100 Nm. Verzia Speed má dokonca 395 kW (537 koní) a 1100 Nm. Kombinovaná spotreba je podľa normy 15 litrov na 100 km. V reálnom svete aj cez 20. Motor dokonca funguje aj popri emisnej norme Euro 6. Manažment Bentley s ním však do budúcnosti nepočíta. „Motor neprežije súčasný Mulsanne,“ povedal CEO Bentley, Wolfgang Dürheimer. Dátum odchodu legendárneho motora zatiaľ nie je jasný, ale nahradiť ho má agregát W12 s objemom 6,0 litra od Volkswagenu. Ten používa Bentley v modelovom rade Continental a v SUV Bentayaga.
Zdroj: carscoops