Táto služba (car-sharing) bola verejná služba zdieľania elektrických automobilov, ktorá bola spustená v roku 2011. Umožňovala predplatiteľom prenajať si elektromobil a akonáhle ho už zákazník nepotreboval, stačilo ho odparkovať kdekoľvek na stanici Autolib. Spoločnosť si takto účtovala poplatky za dobu používania. Jednoduchý koncept, ktorý dnes už dobre poznáme, avšak na tú dobu veľmi inovatívny. 

Inovatívna služba, no bez zisku

Za Autolibom stála veľká priemyselná skupina (Bolloré), ktorá zabezpečovala jednak dizajn elektromobilov, ale aj celkovú prevádzku služby. Keď táto služba v polovici roku 2018 skončila, spoločnosť mala v prevádzke 4 000 automobilov, 1 100 staníc a zamestnávala okolo 250 ľudí. Predpokladali, že na každom aute dokážu zarobiť približne 23 tisíc eur, no nakoniec to nebolo ani 4 tisíc. Finančné ťažkosti a ich dlhy neustále rástli. Skupina Bolloré a ani verejné orgány ju nechceli ďalej podporovať. Projekt však pokračoval ďalšie dva roky, no bohužiaľ  nedostatočná ziskovosť a kríza Covid-19 viedli k ukončeniu poskytovania služieb Autolib v auguste 2020.

vrakovisko elektromobilov

Druhá šanca

Z pôvodných 4 000 automobilov bolo približne tisíc presunutých do iných miest, no osud ďalších vozidiel nevyzeral ružovo. Časť najlepších kusov vozidiel sa nakoniec podarilo predať. Udáva sa, že prvá vlna 50 kusov áut sa predala za 3 700 eur a druhá vlna za 4 500 eur. Predaj vozidiel mal aj naďalej pokračovať. Vopred však bolo jasné, že nie všetky elektromobily sa dostanú k novým majiteľom. Pri meste Romorantin sa tak vytvorilo akési vrakovisko Bolloré elektromobilov v naozaj zlom stave. Boli im však odstránené batérie, keďže tie by sa dlhodobým nepoužívaním natrvalo poškodili. Niektoré z elektromobilov zrejme ešte poslúžia pre náhradné diely na autá, aj keď dopyt zrejme nebude vysoký. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zdroj: blog-moteur.com