LeTourneau je u nás neznáme meno, napriek tomu, že spoločnosť s pôvodným názvom R.G. LeTourneau, Inc. založili v Kalifornii už v roku 1929. Zakladateľ Robert Gilmour LeTourneau stál za mnohými revolučnými technickými riešeniami. Na konte má takmer 300 patentov a viacero významných prvenstiev. Počas II. svetovej vojny, až 70% technického vybavenia armády na zemné práce spojencov pochádzalo z tejto spoločnosti. V r1954 predstavili prvú ťažobnú platformu. Tú použili na ťažbu ropy spoločnosťou Zapata Oil. Tá patrí George H. W. Bushovi, ktorý sa neskôr stal 41. prezidentom USA. V r1965 postavili prvý žeriav pre intermodálne kontajnery, aké sa dnes bežne používajú v prístavoch na prepravu tovaru po celom svete.
V roku 2011 spoločnosť LeTourneau Technologies kúpila iná firma - Joy Global Inc. Momentálne plný názov nakladača nesie označenie dcérskej spoločnosti, t.j. P&H L-2350. Má obludné rozmery! Celková dĺžka vyše 20 metrov, šírka 6,7 a strecha kabíny je vo výške 6,4 metra. Rám je z vysoko-pevnostnej nízko-legovanej ocele. Predná náprava je uchytená napevno a zadná je výkyvná o 11° na každú stranu. Jedná sa o kĺbový nakladač. Celkový uhol riadenia je až 84°. To umožňuje polomer otáčania len 14,7 metra. Pri celkovej dĺžke vyše 20 metrov? Paráda. Aj samotné pneumatiky patria k tomu najväčšiemu na trhu. Sú od Firestone a majú nezanedbateľné rozmery s priemerom 3,9 a šírkou 1,7 metra. Hmotnosť jednej pneumatiky je vyše 5 ton.
Najväčší nakladač na svete má vyše 20 metrov dĺžky. Jedna pneu váži 5 ton.
Objem lopaty je podľa typu použitia od 25,2 do 40,5 m3. Je navrhnutá na dvíhanie nákladu hmotnosti do 72,5 ton až do výšky 10 metrov. Celková prevádzková hmotnosť nakladača je vyše 262 ton. Jediným "zahanbujúcim" údajom je maximálna rýchlosť. Tá dosahuje len 10 mph, ledva 17 km/h.
4-kolesového obra poháňa turbodúchadlom preplňovaný vidlicový 16-valcový motor. Jeho objem je 60 litrov a výkon 2300 koní (pri 1900 ot.). Na výber sú dva motory od spoločnosti Detroit Diesel alebo Cummins. Dych vyrážajúci je aj objem chladiča, 492 litrov. Objem palivovej nádrže 3975 litrov by pri jednom natakovaní potešil nejdeného motoristu na 2 roky :)
Rozmery na obrázku nie sú v palcoch, ani stopách, ale v metroch vážení!
Tak ako pri väčšine obrích strojov, aj tu je prevádzka zabezpečená kombináciou naftového motora a elektrického generátora (diesel-elektricky pohon). V tomto prípade sa jedná o 3-fázový 4-pólový generátor striedavého prúdu. Trendu posledných rokov, efektívnemu znižovaniu spotreby, sa nevyhli ani najväčší z najväčších. Druhá generácia nakladačov je vybavená JOY SR Hybryd Drive systémom, ktorý zabezpečuje napríklad rekuperáciu brzdnej sily. Spoločnosť uvádza, že v niektorých prípadoch dokáže zredukovať spotrebu paliva v porovnaní s konkurenciou až o 45%.
Detroit Diesel V16 Series 4000 Cummins V16 QSK 60