Ak sa teda môžeme spoliehať na odhad Toyoty, tak koncern Volkswagen je opäť dvojkou v počte vyrobených kusov.
Predaje skupiny Volkswagen v roku 2016
Možno sa vám to bude zdať neuveriteľné, ale VW Group napriek pretrvávajúcemu emisnému škandálu medziročne rástol. Volkswagen mal vďaka Dieselgate v médiách kopu pozornosti. Že by bola aj negatívna reklama, dobrou reklamou? Kto vie. Produkcia nemeckého koncernu však rástla medziročne o 3,8 %. V roku 2015 vyrobili 9 930 500 áut a o rok neskôr už 10 312 400 áut. Najväčší rast 9,7 % zaznamenali v regióne Ázia-Pacifik, kde rástol najmä čínsky trh, ktorý je najväčší na svete. Európa rástla o 4,0 % a dodávky do Severnej Ameriky stagnovali + 0,8 %. Obrovský pokles (- 24,6 %) však zaznamenal juhoamerický trh. Keďže je to zároveň najmenší trh Volkswagenu, tak na celkových predajoch sa to významnejšie neprejavilo.
A ako je na tom Volkswagen v porovnaní s Toyotou? Toyota ešte neuverejnila presné čísla, ale pred mesiacom odhadli produkciu roka 2016 pre portál Forbes na približne 10 366 000 vozidiel. Toyota si tak medziročne polepší o cca 2,8 % a pred Nemcami udrží náskok cca 53 600 ks. Ak sa teda môžeme spoliehať na odhad Toyoty, tak koncern Volkswagen je opäť dvojkou v počte vyrobených kusov. Napriek problémom vyplývajúcim so škandálu Dieselgate tak ide o obrovský úspech pre VW, pretože rastie rýchlejšie ako Toyota. No prvé miesto putuje opäť do Japonska. Najväčšia automobilka roku je tak Toyota.
Netreba však zabúdať na to, že VW Group má v portfóliu veľký počet značiek ako Škoda, Audi, Seat, Porsche, MAN, Scania... Úspechy Toyoty, ktorá má pod sebou len Lexus a Scion, je teda o to väčší.
Tiež je dôležité pozrieť sa na samotné čísla. Volkswagen napríklad udáva „počet dodaných kusov“, mohli by ste si myslieť, že ide o počet predaných kusov finálnym zákazníkom, ale omyl. Toto číslo hovorí o tom, koľko áut doručil VW Group importérom a dílerom. Autá môžu stáť ešte mesiace nepredané na mieste. Toyota na druhej strane udáva dva údaje: počet vyrobených kusov a predaje konečnému zákazníkov. Ako sa z toho vymotať? No keď si vezmete údaj Volkswagenu „počet dodaných kusov“, tak ide v podstate o rovnaké číslo ako „počet vyrobených kusov pri Toyote“.