Elon Musk si myslí, že najväčšia hrozba a konkurencia pre jeho automobilku pochádza z Číny. Zároveň očakáva, že nemenovaná značka z tejto ázijskej krajiny je „s najväčšou pravdepodobnosťou druhá“, hneď po Tesle. Automobilky z Európy, Južnej Kórey, Japonska či Severnej Ameriky očividne neberie ako hrozbu, a to napriek tomu, že sa do elektrifikácie naplno pustili značky, ako je Volkswagen, Hyundai, Ford či Audi.
Obáva sa Číny
Túto myšlienku Musk prezradil na nedávnej konferencii venovanej výsledkom za uplynulý rok. Na otázku o konkurencii odpovedal, že rešpektuje výrobcov automobilov v Číne, ktorí sú podľa neho najkonkurencieschopnejší na svete. Hoci žiadnu značku nemenoval osobite, pravdepodobne mal na mysli výrobcov ako BYD, Nio či XPeng, teda firmy, ktoré vo veľkom rozbiehajú elektrickú ofenzívu a postupne mieria aj na európsky trh.
„Pracujú najtvrdšie a zároveň najinteligentnejšie. Ak by som si mal tipnúť, s najväčšou pravdepodobnosťou bude druhá za Teslou zrejme nejaká automobilka z Číny," povedal Musk. Čína je zároveň veľkým trhom aj pre samotnú Teslu, konkrétne druhým najväčším a celosvetovo je najväčším trhom pre elektromobily. V roku 2022 čínsky trh tvoril až dve tretiny všetkých predajov. Nachádza sa tu zároveň aj najväčšia továreň Tesly, Gigafactory Šanghaj, ktorá minulý rok vyrobila viac ako 710 000 vozidiel, čo je viac ako polovica celosvetovej produkcie značky.
„Náš tím v Číne vyhráva. Myslím si, že sme skutočne schopní prilákať tie najlepšie tamojšie talenty. Takže dúfam, že to bude pokračovať,“ dodal Musk, ktorý sa ani v minulosti netajil tým, že uznáva kvaliu čínskych zamestnancov. Rovnako vychválil aj domácu konkurenciu a jej automobilky označil za „najkonkurencieschopnejšie na svete“, pričom niektoré z nich vyzdvihol aj za veľmi dobré softvérové riešenia. Čína aktuálne drží veľmi silné karty, pričom Európa je od nej z hľadiska výroby čoraz závislejšia. Najľudnatejšia krajina sveta tak má všetky predpoklady stať sa svetovým lídrom v oblasti elektrickej mobility.
Zdroj: Reuters