Peugeot 406
406ka jednoznačne ťažila z úspechu 405ky. Phase1 z nej tvarovo vychádzala. Phase2 majstrovské dielo dotiahla do dokonalosti. Dlhým čírym predným svetlám pekne sekundovali modernizované celočervené koncové lampy s jemným, skoro vodorovným prúžkom vo farbe karosérie. Koncom série 6 šiel dizajn a spoľahlivosť značky dolu vodou. Teraz sa zdá, že sa pomaly znova uberajú lepším smerom. Snáď im to vydrží.
Škoda Octavia I
Modernizácie Octavie sú kapitoly same o sebe. Zatiaľ čo pri jednotke (v modernej histórii značky) sa vydaril, v dvojke ju mnohí kritizujú (mne sa pritom páči viac), a pri trojke mi podľa predbežných fotiek napadne len výrok účastníka reality show „selé zle“. Octavia I po modernizácii s balíkom RS (nárazník, decentný zadný spojler a 17 palcové papučky) vyzerá aj po rokoch stále fajn. Môžem kľudne prehlásiť, že zo škaredého kačiatka vyrástla pekná labuť.
VW Touareg
Prvý Touareg sa mi spočiatku nepozdával. Vyzeral ako mastodont. Veľký, ťažký, nudný. K tomu zvyčajne fádna farba. Kombinácia, ktorá oko nezaujme. Pre slovenskú fabriku VW však bol významný. V poradí len druhé SUV (alebo ak chcete off-road) od VW montovali len v Bratislave. Úprava prišla v roku 2006. Krivky jemne zaokrúhlili a pomohli Touaregu, aby vyzeral viac k svetu. V modrej farbe vo verzii R50 vzbudí pozornosť aj pred divadlom.
Audi A4 B6 a B7
A4 B6 prišla ako nástupca elegantnej B5-ky. Predné partie odpovedali vtedajšej dizajnovej filozofii značky. Tvar zadných svetiel v mojich očiach prepískli. Nehovorím, ako celok to je podarené auto, ale modernizácia na typ B7 Audi A4 pomohla. Zmenili hlavné partie, podčiarkli športovosť. Keďže vo výrobe sa dlho neohriala, a na starej technike morálne skoro zostarla, z B7 neskôr urobili Seat Exeo, aby výrobné kapacity navyšli úplne navnivoč.
VW Passat B5 a B5.5
Rozdiel medzi Passatom B5 a B5,5 je asi taký istý ako pri starších B3 a B4, alebo pri predposlednej generácii. Základné kontúry karosérie ostali rovnaké, ale už na pohľad auto vyzerá z vonku úplne inak. Interiér sa odlišoval iba v jemných detailoch. Tejto konzervatívnej filozofie sa VW drží desiatky rokov. A je spoločná pre všetky modely. Modernizácia z B5 na B5,5 bol pre Passat jeden z najlepších krokov, aký vo svojej dlhej histórii mohol spraviť.
BMW radu 7 E65
BMW radu 7 s označením E65 je historicky jednoznačne najškaredšia. Hnevajte sa na mňa, alebo nie, je to tak. Chceli niečo extravagantné, športové, zaujímavé. Ale jednoducho to nevyšlo. V Bavorsku si to chvalabohu uvedomili dostatočne skoro a po necelých 4 rokoch prišli s faceliftom. Myslím, že im museli horieť "perá“, aby z pôvodného auta spravili niečo krajšie, elegantné a reprezentatívne. Podľa mňa sa celkom podarilo.
Odpovedalo 236 ľudí