Ako príklad môžeme uviesť najnovšie Bugatti Chiron. Jeho výkonný šestnásťvalec s konfiguráciou do W má 1 103 kW (1 500 k). Ak k tomu pripočítame pohotovostnú hmotnosť 1 996 kg, vyjde nám hmotnostný pomer 751 koní na tonu hmotnosti. A to patrí k najrýchlejším autám sveta.
Hmotnostný pomer v prípade BMW HP4 je až 1 257 koní na 1 tonu hmotnosti. To je o viac než 500 k na tonu než má Bugatti Chiron!
Motocykel HP4 Race od BMW disponuje výkonom 158 kW (215 k) pri 13 900 ot./min. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 120 Nm. Ak si k tomu prirátate hmotnosť 171 kg, vyjde vám hmotnostný pomer 1 257 koní na 1 tonu hmotnosti. To je o viac ako 500 koní na tonu viac, ako má Bugatti Chiron!
Karbónový monokok váži menej ako 8 kg.
K tomu treba pripočítať hmotnosť priemerného vodiča 75 kg, ktorá sa v hmotnosti automobilu takmer stratí, no pri motocykli to je takmer polovica hmotnosti. Stále to však vychádza na približne 873 koní na 1 tonu hmotnosti. V zrýchlení na 100 km/h by tak pravdepodobne Bugatti vyhralo, pružné zrýchlenie však musí byť s týmto strojom neskutočné.
Na nízkej pohotovostnej hmotnosti sa podieľa rám z karbónu, ktorí váži len 7,8 kg. Kolesá sú tiež vyrobené z uhlíkových vlákien, vďaka čomu konštruktéri ušetrili až 30 % v porovnaní s bežne používanými diskami z ľahkých zliatin.
Odpruženie vpredu aj vzadu využíva komponenty od firmy Öhlins, čo je zárukou špičkových dielov. Identické diely nájdeme tiež na motocykloch, ktoré jazdia na Majstrovstvách sveta Superbike. Brzdový systém má 320 mm kotúče. Strmene sú vyrobené z hliníka a v nich uložené titánové piestiky.
Motocykel je remeselníckou výrobou, vyrobia z neho ručne len 750 kusov.
Motor je spojený so 6-stupňovou pretekárskou prevodovkou s optimalizovanými prevodovými pomermi. Ďalšie znižovanie hmotnosti dosiahli technici použitím ľahkej lítium-iónovej batérie. Farebné prevedenie motocykla je vo farbách BMW HP Motorsport. Ozdobné časti sú tiež z uhlíkových vlákien, k tomu sa pridáva palivová nádrž z hliníka. BMW však vyrobí len 750 kusov týchto motocyklov.