Audi predstavilo modernizovaný model e-tron GT v jeho najvýkonnejšej verzii, ktorá dostala prívlastok performance. Model nesie názov Audi RS e-tron GT performance a je považovaný za koncernového brata pre Porsche Taycan. Podľa nemeckej značky sa stal najvýkonnejším sériovým modelom, aký kedy vyrobila. Slovenský trh už dokonca pozná cenu tejto novinky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

Ohromujúci výkon

Už “štandardné” verzie modelu e-tron GT sú navrhnuté ako športové vozidlá patriace do kategórie Gran Turismo, avšak Audi RS e-tron GT performance posúva hranice výkonu na úplne novú úroveň. Vysokovýkonný elektromobil je vybavený novým synchrónnym elektromotorom s permanentnými magnetmi (PSM), ktorý sa nachádza na zadnej náprave a disponuje výkonom 415 kW (564 koní). Na prednej náprave je umiestnený ďalší elektromotor s výkonom 252 kW (343 koní), čím sa systémový výkon vozidla dostáva na úroveň 550 kW s maximálnym krútiacim momentom 1027 Nm.

Ak vám nestačí takto ponúkaný výkon viete si ho ešte na krátku dobu zvýšiť. Vďaka funkcii Launch Control však môže výkon krátkodobo vystúpať až na 680 kW (925 koní)! E-tron dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, no s aktivovanou funkciou Launch Control sa tento čas zníži o 0,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Dojazd tohto rýchlika sa pohybuje v rozmedzí 533 až 592 kilometrov podľa normy WLTP, samozrejme v závislosti od výbavy.

Tomuto rýchliku chýba k vyvolaniu emócie ešte jedna vec, a tou je zvuk. Tým, že je to elektromobil tak sa ho však nedočkáme. Audi však nasadilo syntetickú zvukovú kulisu, ktorá má nahradiť tradičný športový zvuk.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Inovatívne technológie 

Jednou z kľúčových technologických noviniek je výkon regeneratívneho brzdenia, ktorý dosahuje až 400 kW. Audi RS e-tron GT performance využíva aj špeciálny systém tepelného manažmentu, ktorý zabezpečuje opakované využívanie vysokého výkonu bez zníženia efektivity.

Batérie sú vybavené špeciálnou chémiou batériových článkov, ktorá je optimalizovaná pre vysoký výkon. Vozidlo má maximálny nabíjací výkon 320 kW, čo umožňuje, že 105 kWh batéria (97 kWh využiteľná kapacita) sa nabije z 10 % na 80 % len za 18 minút. Audi ponúka aj aktívne odpruženie a individuálne nastaviteľné jazdné režimy systému Audi drive select, v ktorých nesmie chýbať nastavenie RS a RS performance. Vozidlo už v štandarde prichádza s novo vyvinutým vzduchovým odpružením s dvojkomorovou a dvojventilovou technológiou.

Kombinácia progresívneho riadenia a riadenia všetkých kolies zabezpečuje vynikajúce ovládanie, najmä pri športovej jazde. Aby vozidlo dokázalo prenášať tento obrovský výkon na cestu, dostane pneumatiky s vysokou priľnavosťou pri laterálnej akcelerácii alebo inovatívne pneumatiky so zlepšenou udržateľnosťou a optimalizovaným valivým odporom.

Cena a dostupnosť

Model je možné objednať na slovenskom trhu už od minulého týždňa. Audi RS e-tron GT performance začína na štartovacej cene 160 410 €

Zdroj: Audi