Čo sa týka D1ky pri Avione, zaznamenali tu dennú intenzitu premávky viac ako 101 tisíc áut. V prípade Prístavného mosta to bolo len o niečo menej - necelých 100 tisíc áut. Nasleduje most Lafranconi s premávoku na úrovni zhruba 94 tisíc áut. Ďalej nemôžeme opomenúť bratislavský cestný tunel Sitina - v jeho prípade bolo nameraných 59 tisíc áut za deň.
Zaujímavé sú ďalšie tri lokality v Bratislave, ktoré dosiahli všetky relatívne podobnú hustotu premávky: Popradská (Vrakuňa) musí denne zvládnuť 38 tisíc áut. Stará senecká a Gagarinova čelia dennému náporu cca 35 tisíc áut. Keď sa pozrieme na dáta a porovnáme ich s rokom 2015, tak vidíme, že na niektorých cestách (napr. Popradská v MČ Vrakuňa) sa už prejavuje pozitívny efekt nového vonkajšieho obchvatu Bratislavy a odklonu áut na túto diaľnicu.
Spojnicu diaľnic D1 a D4 diaľničiari stavajú
Problém je však nateraz stále chýbajúca križovatka D1 a D4. Po jej dobudovaní môže na nový obchvat smerovať potenciálne ešte viac vozidiel. Čo sa týka napríklad novej rýchlostnej cesty R7, práve na ňu sa presunulo mnoho áut z Rovinky, ktorou teraz prechádza výrazne menej vozidiel.
Problémy sa však kopia v regiónoch a Hospodárske noviny uvádzajú aj príklady - Žilina si musí počkať na tunel Višňové, aby sa odbremenila od cestnej dopravy a Kysuciam z dopravného hľadiska neprospieva meškanie diaľnice D3. Hustá premávka sa (neprekvapivo) nevyhýba ani diaľniciam pri Košiciach (PR3) a Banskej Bystrici (R1).
Zdroj: Hospodárske noviny / foto: bratislavskykraj.sk