Pôvodné duo Škoda Garde a Rapid netreba nijak zvlášť predstavovať. Šlo o posledné dvojdverové sériové škodovky s karosériou kupé, na ktorých pokračovanie čakajú priaznivci značky márne už dlhé desaťročia. To pochopiteľne dvíha ceny ich zachovalých exemplárov do nečakaných výšin a obchodovanie s nimi už občas prekračuje hranice zdravého rozumu. Nič to však nemení na fakte, že v čase ich produkcie šlo o najlepšie jazdiace variácie na tému Škoda 105/120. Okrem karosérie kupé sa totiž v detailoch líšili aj konštrukciou podvozka, či bŕzd a ich lepšie jazdné vlastnosti sa opierali o objektívne lepšie riešené konštrukčné celky. Aj medzi Rapidmi sa však nájdu verzie, ktoré sú dnes ešte vzácnejšie, než akékoľvek iné bežné Škody Garde, či Rapid. Reč je o posledných verziách s označením 135 a 136, ktoré úspešnú kapitolu kupé v roku 1990 definitívne uzavreli. Práve tie dnes oslavujú 35 rokov.
Rapid 135/136 dostal motor odvodený od agregátu pre vtedy pripravovanú Škodu Favorit (Š781).
Srdce z Favorita
Hlavnou atrakciou nových verzií 135/136 bol v roku 1987 motor vychádzajúci z pohonnej jednotky pre pripravovaný Favorit. Verziu Rapid 135 poháňal celohliníkový štvorvalec Š742.135 vyladený na 43 kW (58 k) a 94 Nm, ešte výkonnejší Rapid 136 dostal motor Š742.136 vyladený na 46 kW a 100 Nm. Obidva motory dostali novú osemkanálovú hlavu a zatiaľ čo verzia 136 vyžadovala olovnatý benzín Super 96, Rapid 135 mohol už vtedy jazdiť na bezolovnatý Natural 95 bez toho, aby doň museli motoristi neskôr pridávať Anabex, alebo inú náhradu olova. Menej sa vie, že prevádzkovanie na Natural 95 zvládal aj Rapid 136, každú druhú nádrž však automobilka odporúčala natankovať zasa olovnatým benzínom Super 96. Na rozdiel od Favorita dostali agregáty v kupé iný karburátor (Jikov 32 SEDR) a pozmenené odliatky sacieho a výfukového potrubia zohľadňujúceho bočný náklon motora v Rapidoch. Iná bola aj olejová vaňa a niekoľko ďalších konštrukčných detailov. Výsledkom úprav bol pokojnejší voľnobeh, lepšia dynamika a nižšia spotreba. Pre vybrané trhy dostali nové motory aj jednobodové vstrekovanie. Dnes sú z týchto posledných verzií Škody Rapid najväčšie zberateľské rarity.