Porsche 911 S/T je unikát vyvažovaný zlatom, pretože všetkých 1963 kusov je samozrejme dávno predaných. Autá, ktoré dnes nájdete na trhu, ponúkajú väčšinou priekupníci s poriadne vysokými prirážkami.

Táto verzia bola predstavená v lete 2023, až teraz sa však k zákazníkom dostávajú posledné vyrobené vozidlá. To na obrázkoch má poradové číslo 1954 a pochválil sa ním predajca Porsche z kanadského Toronta. Nepatrí mu, objednal si ho totiž zákazník, ktorého díler predstavuje ako Marty a hovorí o ňom, že je zberateľom 911 a „najvášnivejším ambasádorom Porsche“.

Martyho voľba

Ak by sa miera vášne Martyho k Porsche dala vyjadriť vo farbách, máme dojem, že tu máme milovníka značky par excellence. Marty totiž prevetral skoro kompletnú vzorkovnicu programu Sonderwünsch.

Začal tým, že si objednal odtieň Ultra Violet, ktorý automobilka uviedla na trh s Porsche 911 GT3 RS vo verzii 991.1. Už ten je sám o sebe pomerne výrazný, lenže Marty k nemu prihodil klasický lak Rubystar, takzvanú ibalginovú ružovú, ktorú výrobca začal používať na začiatku 90. rokov pre 911 Carrera RS 3.6. Odkazuje na drahokam rubín a v ponuke sa táto farba opäť objavila v roku 2022.

Fialová s ružovou je len základ

Zákazník ju použil na spomínané kované horčíkové disky, ak sa ale pozriete pozornejšie, zistíte, že sú ňou streknuté tiež nápisy S/T na centrálnych skrutkách kolies, označenie modelu na kapote motora a dokonca jemné, skoro neviditeľné krúžky v predných svetlách. A samozrejme sa táto farba opakuje aj na stvárnení „štartovného čísla“ na dverách.

Kým exteriér je – povedzme – „neprehliadnuteľný“, farebnosť interiéru posúva dojem z tohto auta na úplne novú úroveň. Že sa klient rozhodol pre fialové kožené čalúnenie palubnej dosky zladené s vonkajším lakom, je asi v poriadku, ale následne potreboval zdôrazniť aj náklonnosť k ružovej i... žltej, ktorú nechal vyniknúť na bezpečnostných pásov, v kontrastnom prešívaní, kulise radiacej páky a pár ďalších miestach.

Klasické pepito

Aby toho nebolo málo, schránku pred spolujazdcom nechal potiahnuť opäť klasickou čiernobielou látkou známou ako pepito, ktorá sa prvýkrát oficiálne objavila v katalógu Porsche v roku 1965 a nie náhodou v 911. Presnejšie povedané v 901, ktorú automobilka musela premenovať na „deväťsto-jedenástku“ po sťažnosti Peugeotu. Dokonca poznáme aj presný kus, v ktorom sa pepito objavilo. Išlo o 911 s poradovým číslom 57.

Nebolo to však úplne prvé Porsche s touto látkou. Neoficiálne, na zvláštnu objednávku ju dostalo pár posledných kusov modelu 356 na začiatku 60. rokov.

Samozrejme aj nám pri pohľade na túto 911 S/T napadli vety typu „vkus si za peniaze nekúpiš“ či „bolia z toho oči“. Lenže na druhej strane – nie je to hlavne o slobodnej vôli a možnosti nechať si takéto športové auto postaviť?

Keby majiteľ na karosériu nechal domaľovať oranžové bodky a na sedačky si nechal vyšiť ružových slonov, je to len a len jeho vec. Ak mu to urobilo radosť... Asi sa však ťažko vyhne posmechu, ak sú na svete státisíce priaznivcov značky, ktorí by dali čokoľvek, ak by si mohli podobné auto dovoliť. Mimochodom, považujete majiteľa za blázna? A prihlásili by ste sa, ak by sa rozhodol túto konkrétnu 911 niekomu darovať náhodným výberom?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov