Audi R8 V10 je jedným z posledných áut, ktorému inžinieri dopriali veľký atmosférický motor.
610 koní s 560 Nm
Prvý kus Audi R8 mieri k zákazníkovi a spolu s touto udalosťou sa rozhodli v Innsbrucku zverejniť ďalšie detaily a fotky vrcholového modelu R8 V10. 2.generácia schudla oproti predchodcovi približne 50 kg. Audi R8 V10 je jedným z posledných áut, ktorému inžinieri dopriali veľký atmosférický motor. 5,2 litrový motor V10 prešiel drobnými zmenami. Inžinieri navýšili výkon na 610 koní a 560 Nm a zároveň znížili spotrebu. Audi R8 V10 akceleruje na stovku za 3,2 sekundy a maximálka atakuje hodnotu 330 km/h.
Motoru dopriali aj dodatočnú technológiu nepriameho vstrekovania paliva, ktorá pomáha znižovať spotrebu paliva. Ďalší systém, ktorý pomáha znížiť spotrebu je vypínanie valcov. Predstavitelia Audi tvrdia, že nová generácia ušetrí 10% paliva oproti predchodcovi. Vo svete čísel to znamená 12,4 l/100km a 289 g C02/km.
Audi R8 V10 dáva z 5,2 litrového motora 610 koní a 560 Nm.
Audi R8 V10 má na palube volič módov jazdy (Audi Drive Select System). Majiteľ môže voliť medzi módmi comfort, auto, dynamic a individual. Typ R8 prichádza s virtuálnym palubným štítom podobne ako nami otestované Audi TT.
Model R8 V10 Plus začína v Nemecku na cene 147 400 €. Nový superšport od Audi má konkurovať autám ako Mercedes-AMG GT, Porsche 911 Turbo a McLaren 540C a 570S.
Zdroj: carscoops