Päťmetrové luxusné SUV bude vážiť 2,6 tony. Koncept automobilka predstavila na minuloročnom autosalóne v Ženeve. Vtedy bol pod kapotou 6 litrový motor W12. Výrobca hovoril aj o možnosti použitia osemvalcového naftového motora alebo hybridného pohonu, ktorý by mal byť postavený na benzínovej V6.
Bentley si sľubuje, že ročne predá 5000 kusov tohto luxusného obra. Jeho hlavným trhom má byť Čína. Keďže EXF 9 Falcon vznikne na upravenej platforme VW Touareg alebo Porsche Cayenne, zdá sa byť logické, že jeho výroba by mohla prebiehať na Slovensku. Na aute by však aj tak mal byť nápis „Made in UK“, pretože finálne úpravy by mali urobiť práve Briti v továrni Bentley v meste Crewe.
Ak budeme nové Bentley montovať v Bratislave, bude to pre Slovensko len dobrá správa. Netešme sa však predčasne. V hre nie sme jediný.
Hovorca bratislavskej továrne, Vladimír Michalík, pre denník Sme povedal, že finálne rozhodnutie o tom, či sa auto bude vyrábať, zatiaľ nepadlo. Nemecký koncern nereagoval.
Celý príbeh o výrobe Bentley EXF 9 Falcon v Bratislave má však jednu chybu. Nič nie je isté a Bratislava nie je jediným miestom, kde môže nové Bentley vznikať. Internetový portál www.thisisstaffordshire.co.uk zverejnil ešte v septembri minulého roku informáciu, že pracovníci továrne Bentley v meste Crewe odmietajú odpracovať 12 sobôt do roka. V texte sa jasne píše, že výroba finálnej verzie konceptu EXP 9 F bude prebiehať buď v Crewe, alebo v Bratislave. A ak to bude v Crewe jeho zamestnanci budú musieť pristúpiť na niektoré pracovné soboty. Briti naozaj nie sú nadšení myšlienkou, že ich Bentley budeme montovať na Slovensku.
Zdroj: sme.sk, thisisstaffordshire.co.uk
Prečítajte si aj: Ženeva 2012: Bentley ukázalo čiernu ovcu- koncept EXP 9 F