S novou emisnou normou prichádzajú nové obmedzenia, na ktoré asi výrobcovia neboli úplne pripravení. Obzvlášť zážihové motory sú aktuálne pod drobnohľadom, pre montáž filtra pevných častíc GPF dostali mnohé trvalú, alebo dočasnú stopku. Vznetové motory sú na tom o niečo lepšie.
Niektoré motory končia, niektorým znižujú výkon a Alfa Romeo, naopak, pridáva.
Situácia je dokonca tak odlišná, že napríklad Alfa Romeo pri upravení niektorých vznetových motorov na Euro 6d-Temp neznížila, ale naopak zvýšila výkon. Pri modeli Stelvio ide o slabšiu verziu 2,2-litrového vznetového štvorvalca. Tam zvýšili maximálny výkon z 132 kW (180 k) na 140 kW (190 k). Krútiaci moment zostal na rovnakej hodnote 450 Nm.
Giulia dostane zvýšenie výkonu pri dvoch slabších verziách vznetových motorov.
Zmeny sa týkajú aj vznetových motorov Giulie. Rovnako aj v tomto prípade sú zmeny v 2,2-litrovom vznetovom štvorvalci. Slabší 110 kW (150 k) variant ponúkne po novom 118 kW (160 k) a silnejší 132 kW (180 k) ponúkne 140 kW (190 k). Aj v tomto prípade zostane krútiaci moment nezmenený.
Spolu s týmito významnejšími zmenami má Alfa aj niektoré menej významné. V rámci zmeny modelového ročníka znížia možnosti príplatkových prvkov tak, aby boli jednoduchšie pre zákazníkov. Čo to presne znamená zistíme až s príchodom upravených cenníkov. Niektoré prvky, ako napríklad Apple CarPlay a Andorid Auto, budú už po novom sériovo.
Zdroj foto: Alfa Romeo
Väčšie Stelvio kopíruje ponuku Giulie.