Nehod už bolo priveľa, NDS koná

Pri pondelkovej tragickej nehode, ktorá sa stala neďaleko Hornej Stredy na diaľnici D1, vyhasli dva životy hasičov. Vodič nákladného motorového vozidla prešiel do pravej časti vozovky, kde narazil prednou časťou vozidla do na krajnici stojaceho vozidla Mýtnej polície, v ktorom sedel úradník mýtnej jednotky. Ten v dôsledku nárazu utrpel mnohopočetné zranenia a bol leteckou záchrannou službou transportovaný do nemocnice.

Policajtka, ktorá v čase nárazu stála vedľa vozidla, utrpela ľahké zranenia, s ktorými bola prevezená do nemocnice. Nákladné vozidlo následne narazilo do vozidla hasičského zboru, vedľa ktorého stáli dvaja hasiči. Obaja podľahli na mieste zraneniam.

Len pár dní na to prichádza NDS so sprísnením opatrením počas stavebných prác na diaľniciach. Ako sami diaľničiari zdôrazňujú, za posledné tri mesiace bol 7-krát (!) zaznamenaný náraz vozidla do zabezpečovacieho auta Národnej diaľničnej spoločnosti alebo Diaľničnej patroly.

NDS sa rozhodla betónovými zvodidlami nahradiť pôvodnú ochranu pracoviska krycím vozidlom so šípkou. Opatrením sa zabráni vniknutiu vozidla či kamiónu do priestoru práce na ceste, znížia sa náklady na prípadné opravy či nákup nových krycích vozidiel.

Pracovisko na diaľnici a rýchlostnej ceste, kde sa vymieňa asfaltový koberec alebo opravuje most je zabezpečené viac ako desiatkou dopravných značiek upozorňujúcich na zníženie rýchlosti, preradenie do správneho jazdného pruhu, zníženie rýchlosti a pred pracovisko sa umiestňujú výstražné smerovacie dosky či bezpečnostné prahy. Doplnením sú betónové zvodidlá umiestnené šikmo cez jazdný pruh, v ktorom sa vykonáva údržba a oprava.

„Benefitom v kontexte ochrany našich zamestnancov je to, že betónové zvodidlo zabráni vniknutiu cudzieho vozidla do priestorov pracoviska a naše ťažké vozidlo či už s alebo bez vodiča tak nie je potrebné na pracovisku a môže vykonávať činnosť na inom mieste,“ vysvetľuje Rastislav Droppa, prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.

Betónové zvodidlá sa uložia na miesto pred začiatkom prác a po ich ukončení sa z miesta odstránia. Doplnkovým bezpečnostným prvkom je takisto aj používanie radarov so zobrazením skutočnej jazdnej rýchlosti. Opravy vozoviek budú v najbližších mesiacoch prebiehať na úsekoch malackej D2, trnavskej D1, považskej D1, liptovskej D1 či košickej R4, na 8 mostoch sa vymenia mostné závery a na 4 mostoch bude vynovené zábradlie, opravené odvodnenie či sanované rímsy.

Zdroj: NDS