Arlberský tunel v Rakúsku konečne otvoria
V piatok dopoludnia slávnostne otvoria dôležitú spojnicu medzi dvoma najzápadnejšími spolkovými krajinami Rakúska. V celom tuneli bola obnovená 46 rokov stará vozovka a povrch tunela bol optimalizovaný pre lepšiu viditeľnosť počas prejazdu.
Práce v Arlberskom tuneli trvali od 15. apríla do 22. novembra. Pri obnove 23 500 kubických metrov betónovej vozovky sa snažili stavebníci čo najviac využiť materiál zo starej vozovky, aby šetrili zdroje.
Takmer 14 kilometrov dlhý Arlberský cestný tunel medzi St. Antonom v Tirolsku a Langene vo Vorarlbersku nie je len najdlhším cestným tunelom v Rakúsku. V rámci hlavných cestných ťahov je aj jedinou zimnou spojnicou diaľnic medzi Tirolskom a Vorarlberskom - jeho otvorenie je teda dôležitou informáciou pre mnohých motoristov, ktorí sa chystajú na zimnú lyžovačku (nielen) v Rakúsku. Denne ním prejde v priemere 8 000 vozidiel.
Rakúsky diaľničný správca ASFINAG investoval do druhej fázy rekonštrukcie tunela približne 75 miliónov eur. Okrem obnovy vozovky a optimalizácie povrchu tunela pre lepšiu viditeľnosť boli modernizované aj jeho odvodňovacie systémy pre dlhodobú bezpečnú prevádzku tunela.
Platí sa mýto: Prejazd stojí 11,50 eura
Výstavba mýtnej stanice stála ďalších 30 miliónov eur. Tá získala nové mýtne pruhy, mýtne kabíny a dodatočné parkovacie miesta pre nákladné autá s bezbariérovými WC.
Za prejazd Arlberského tunela na rakúskej rýchlostnej ceste S 16 sa platí za bežné auto mýto vo výške 11,50 eura, spiatočný poplatok - pri ceste tam aj späť - tak vychádza na rovných 23 eur.
Koniec uzávery tunela uľaví najmä cestným dopravcom. Počas nej bola totiž premávka presmerovaná cez Arlberský priesmyk, ktorý však pre nákladné autá uzavreli (pokiaľ išlo o tranzit). Alternatívne trasy viedli cez Rosenheim a Mníchov v Nemecku alebo cez Gotthard a San Bernardino vo Švajčiarsku.