Najnovšie obrázky testovacej muly chystaného Ferrari F250 pochádzajú z Talianska a na dovolenke ich pre stránku Autoblog nafotil „carspotter“, ktorý si hovorí Chrisc, respektíve @chrisc. Zaujímavý stroj podľa vlastných slov zachytil v uliciach Maranella, a ak ich porovnáte so staršími zábery áut považovaných za nástupcu LaFerrari, v zásade nemáme pochybnosti o tom, čo je to za stroj.
V porovnaní s mimoriadne uhladených LaFerrari pôsobí „dvesto-päťdesiatka“ skoro ako okruhový špeciál, ktorý si len náhodou odskočil z pretekárskej trate do mesta.
Auto dostalo výrazné nasávanie v prednej časti, odvetrávanie chladičov na prednej kapote, znásobené otvory pre chladiaci vzduch za kabínou a ohromné krídlo. Mali by sme však poznamenať jednu dosť podstatnú vec. Ferrari je majstrom v maskovaní noviniek tak, aby ste ani náhodou neprišli na to, ako bude vyzerať finálny produkt.
Aby sme boli konkrétni... Skúste si spomenúť na viac ako dva roky starý materiál o predaji testovacej muly práve Ferrari LaFerrai. Ten unikát nielenže dostal veľmi abstraktné vonkajšie panely, ale ešte aj pod nimi bol tvarový hybrid, za ktorý ani v najmenšom nebol podobný konečnému dizajnu sériového superšportu.
V12? Asi nie...
Chceme tým povedať, že to, na čo sa práve pozeráte, môže byť tiež len mimikry, ktoré má jediný cieľ – zmiasť nás.
Čo prototyp úplne zamaskovať nedokázal, bola jeho akustická stopa. A v prípade, že čakáte poriadnu V12, asi by ste si mali dať studenú sprchu. Podľa tvorcu to skôr vyzeralo, respektíve znelo ako hybridný šesťvalec. Kým sa párkrát prekrižujete, asi by sme mali pripomenúť, že presne tento typ techniky použilo Ferrari v pretekárskom špeciáli, ktorí nedávno zvíťazil v najznámejších vytrvalostných pretekoch na svete. Do Le Mans 2024 totiž Taliani nasadili Ferrari 499P, ktorý je v jadre poháňaný trojlitrovým preplňovaným vidlicovým šesťvalcom.
Ak hybridy, turbá či downsizing nemusíte, asi vás vysvetlenie spojitosti chystaného sériového modelu s motoristickým športom aj tak neuspokojí. Skúste však uznať aspoň fakt, že ani kultové Ferrari 288 GTO a F40 nemali pod zadnou kapotou dvanásťvalce.
zdroj: Autoblog; foto: @chrisc