Výrazná žltá nálepka na prednej kapote maskovaného prototypu nenecháva veľa priestoru pre pochybnosti. Nástupca LaFerrari dostane hybridnú techniku, akurát netušíme, či ešte môže byť jej základom atmosférický dvanásťvalcový motor.
Ak sú priebežné zákulisné informácie správne, tak V12 auto vyvíjané pod pracovným označením F250 už nedostane. Posledným modelom, ktorý mal ťažiť z tejto pohonnej jednotky je SUV Purosangue. Nový superšport (alebo hyperšport, hovorte mu, ako chcete) bude primárne poháňaný preplňovaným osemvalcom, presnejšie povedané ďalším vývojovým stupňom štvorlitrového motora z SF90 Stradale.
Vznikne len 828 exemplárov
Podľa vlani uniknutého (oficiálne ale samozrejme nepotvrdeného) dokumentu, by Ferrari malo postaviť len 599 kusov moderného následníka F40, tým ale jeho výroba úplne nekončí. V júli 2026 bude odhalená čisto okruhová verzia XX, pôjde však o ešte exkluzívnejší produkt. Taliani ich pre najváženejších zákazníkov postavia len 30.
Poslednou možnosťou kúpiť si vrcholné hybridné Ferrari ponúkne otvorený spider. Dorazí na trh v roku 2027 a automobilka ich dá dohromady len 199 kusov. Podčiarknuté, sčítané – naprieč všetkými verziami vznikne len 828 exemplárov, pričom práve toto nízke číslo má firme zabezpečiť dostatočnú exkluzivitu.
Že sa dá uvedenému dokumentu v zásade veriť, dokazujem okrem iného tiež fakt, že so značným predstihom evidentne správne spomína február 2023, kedy majú na verejné cesty vyraziť prvé testovacie muly.
Máme polovicu mesiaca a chlapík, ktorý si na YouTube hovorí Varyx a celkom bežne (a hlavne úspešne) loví prototypy značiek Lamborghini a Ferrari, v Taliansku skutočne zachytil stroj neďaleko továrne, ktorý by mal byť projektom F250. S popisom jeho „veľkých nasávacích otvorov“ alebo „mohutného krídla“ sa trápiť nebudeme. Pozrite si video a tie najlepšie detaily vám určite nemôžu ujsť.
zdroj: YouTube Varyx