Kým McLaren W1 v jadre spolieha na elektrifikované biturbo 4.0 V8 s uhlom rozovretia valcov 90 stupňov, Ferrari pristúpilo na ešte radikálnejší downsizing. Základom novej F80 je trojlitrový vidlicový šesťvalec s uhlom až 120 stupňov a suchou vaňou.

V novom motore s označením F163CF nájdete titánové ojnice a z rovnakého materiálu tiež niektoré skrutky, hliníkové piesty, priame vstrekovanie pracujúce s tlakom 350 barov a dve elektrické turbodúchadlá, ktoré zásadne zlepšujú reakcie šesťvalca na plyn.

Ferrari priznáva, že nový trojliter je v zásadne výrazne upravený agregát z okruhového špeciálu 499P, ktorý zvíťazil vo vytrvalostných 24-hodinových pretekoch Le Mans. Aj preto tu máme jednotku schopnú vyprodukovať merný výkon 300 koní na liter a celkovo až 900 koní pri 8750 otáčkach za minútu a 850 newtonmetrov pri 5550 ot./min.

Šesťvalec pracujúci s kompresným pomerom 9,5:1 má maximálne otáčky 9000 ot./min., s dynamickým obmedzovačom nastaveným na 9200 ot./min. V6 spolupracuje s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou F1 DCT a zadným 8,8-kilogramovým elektromotorom MGU-K s relatívne skromným výkonom 81 koní a krútiacim momentom 45 Nm, ktorý zvláda vďaka čiastočne karbónovej konštrukcii 30 tisíc ot./min.

Ďalšie dva elektromotory poháňajú prednú nápravu, pričom každý má 143 koní, 121 Nm a tiež veľmi nízku hmotnosť len 12,9 kg. O zásobovanie elektrických jednotiek a turbodúchadiel elektrinou sa stará kompaktná prídavná trakčná batéria s kapacitou 2,28 kilowatthodiny, ktorá váži 39,3 kg.

Vďaka rozsiahlemu použitiu karbónových kompozitov sa konštruktérom podarilo udržať suchú hmotnosť auta (s dĺžkou 4840 mm, šírkou 2060 mm, výškou 1138 mm a rázvorom 2665 mm) na hranici 1525 kilogramov.

Ferrari F80 aj vďaka tomu (a samozrejme pohonu 4x4) dokáže s kombinovaným výkonom 1200 koní akcelerovať z miesta na stovku za 2,15 sekundy, 200 km/h prekoná za 5,57 sekundy a má maximálnu rýchlosť 350 kilometrov za hodinu.

Len pre zaujímavosť dodávame, že McLaren W1 so systémovým výkonom 1275 koní dá stovku za 2,7 sekundy, dvojstovku za 5,8 sekundy a maximálku má identickú.

F80 vznikne v obmedzenej sérii 799 exemplárov a za zmienku ešte stojí aktívna aerodynamika, ktorá dokáže pri rýchlosti 250 km/h vyprodukovať prítlak 1000 kg. Karbón-keramické brzdy CCM-R Plus Ferrari vyvinulo v spolupráci s firmou Brembo a predné majú priemer 408 mm a šesťpiestikové strmene, zatiaľ čo vzadu pracujú 390-milimetrové kotúče v kombinácii so štvorpiestikovými brzdičmi.

Historicky najvýkonnejšie sériové Ferrari by malo stáť približne 3,7 milióna eur a prvé dodávky automobilka rozbehne ku koncu roka 2025.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Ferrari