Purizmus v sériovej podobe

V rozhovore pre Autocar to načrtol Michael Steiner, šéf pre výskum a vývoj firmy. Naznačil, že nový model by sa mohol niesť v podobnom duchu ako úžasný 911R z roku 2016. Tentokrát však v sériovej výrobe bez obmedzenia počtu vyrobených kusov. Steiner doslova povedal: "Existuje potenciál pre viac puristických verzií športových vozidiel bez limitovania kusov."

Porsche 911 R

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

"To, čo sme sa naučili pri 911R, je, že existuje stále viac a viac zákazníkov, ktorí obľubujú autá zamerané na čistý pôžitok z jazdy. Porsche má vždy limitované, rovnako ako aj nelimitované športové vozidlá. Pre čistokrvné športiaky však nie je potrebné obmedzenie počtu vyrobených kusov,“ dodal.

Novodobá legenda zo starej školy

Tak, ako je GT3 optimalizovaný pre jazdu na okruhu, je veľmi uznávaný a vysoko hodnotený model 911 R v Porsche stajni vrcholným náčiním pre jazdu na bežných cestách. Vybavený čisto manuálnou prevodovkou, atmosférickým vysokootáčkovým boxer 6-valcom a hmotnosťou len 1370 kg je unikátnym, ale zároveň čistým a puristickým autom zo starej školy. Šasi kompletne prepracovali a auto odľahčili. Šetrilo sa okrem iného na tlmiacich materiáloch. Aj to priblížilo vodiča k dokonalému jazdeckému zážitku. Vyrobili len 911 kusov a už teraz má status legendy. 

Bude už čoskoro?

Michael Steiner neuviedol, či by „nástupca“ 911R a nový puristický variant bol zavedený v súčasnej, alebo budúcej generácii Porsche 911. Dúfame a veríme, že už v súčasnej. Tá má pred sebou ešte roky života. Prosto ju chceme hneď! Medzičasom Porsche predstavilo model 911 GT3 Touring Package s manuálom a atmosférou pod kapotou. Aj keď nie je taký nekompromisný ako 911 R, môže byť prvou lastovičkou nadchádzajúcich modelov, predstavujúcich čistokrvné zážitky za volantom.

Zdroj: Autocar, Caradvice