Novinka by mala prísť so systémom AllGrip. Teda s elektronicky pripájateľným pohonom 4x4.
Nástupca Jimnyho by mal byť naďalej ľahkým a jednoduchým autom, či však dostane pevný rám a tuhé nápravy zatiaľ nevieme.
Nástupca Jimnyho nemá vymäknúť. Kľúčová otázka je, či ostane na ráme, alebo dostane samonosnú karosériu. Naďalej bude najmä pracovným strojom a preto kladú vývojári veľký dôraz na praktickú stránku auta. Malý off-road však má prísť o pohon Drive Action 4x4, kde ste prednú nápravu pripájali napevno a manuálne. Novinka by mala prísť so systémom AllGrip. Teda s elektronicky pripájateľným pohonom 4x4. Rovnakú technológiu využíva Vitara a SX4 S-Cross. AllGrip v off-roade by mohol mať navyše aj iné naladenie. Napriek modernejšiemu pohonu má byť Jimny stále ľahký, jednoduchý a lacný. Ponechá si aj jednoduchý „hranatý“ dizajn. Okrem ESP a ABS dostane auto aj asistent rozjazdu do kopca a zjazdu z kopca.
Aký motor dostane
Ponuka motorizácií zatiaľ nie je úplne jasná. Dnes je Jimny v ponuke len s atmosférickou jedna-trojkou. V budúcnosti je pravdepodobná prítomnosť turbo benzínu. Základom by mohol byť motor BoosterJet s objemom 1,0 litra, ale netreba zabúdať na to, že Suzuki má na sklade aj jednoduchší atmosférický motor 1,2 VVTI. Viac informácií by sme sa mohli dozvedieť ešte v priebehu tohto roka.
Zaujímavosťou je, že nástupca dnešného Jimnyho mal prísť už v minulom desaťročí. Po globálnej finančnej kríze však muselo Suzuki šetriť a obeťou sa stal okrem iného aj Jimny. No dnes, po takmer 20 rokoch vo výrobe, už naozaj potrebuje medzigeneračnú obmenu. Aj keď jednoduchá technika a odolnosť Jimnyho je dnešnej dobe komplikovaných áut doslova zjavením.
Zdroj: MotorBeam, Jimny4x4blog