Pred pár dňami sme sa dozvedeli, že NSX končí. Než sa tak stane, Honda ešte vyrobí limitovanú sériu prepracovanej výkonnejšej verzie Type S, ale auto ako také to má definitívne spočítané. Samozrejme nás to neteší, k jednej zlej správe z japonského tábora sme však dostali aj jednu dobrú. Alebo skôr... vynikajúcu. Práve pri príležitosti Monterey Car Week v USA Honda oficiálne oznámila, že už budúci rok predstaví novú generáciu Integry.

Ak krčíte plecami a nie je vám úplne jasný dôvod nášho nadšenia, odpoveď je vcelku jednoduchá. My, boomeri, si ešte pamätáme na Integru Type R, ktorá sa pred 23 rokmi trochu nečakane objavila v Európe. 

Integra

Pod prednou kapotou mala síce len atmosférickú jedna-osmičku, ale bola vyladená na 190 koní, točila viac ako osem tisíc, radiaca páka s titánovou hlavicou zapadala do jednotlivých rýchlostí ako uzáver guľovnice a všetok ten husiu kožu naháňajúci rámus prenášal na predné kolesá samosvorný diferenciál.

Ten výkon dnes bude mnohým pripadať smiešny, možno dokonca trápny, lenže malá obratná Honda mala v rukáve navyše jedno eso. Pohotovostnú hmotnosť 1200 kg. Ako by vám z vlastnej skúsenosti potvrdil aj autor týchto riadkov, Integra bola fantastická. A to mali v Japonsku motor vyladený na 200 koní pri 8000 ot./min. a k dispozícii i verziu 98 Type R alebo tiež 98spec s hmotnosťou zrazenou na 1060 kg.

Integra

Nie nadarmo je Integra Type R v Japonsku považovaná za jedno z najlepších áut 90. rokov a bola schopná konkurovať i štvorkolkám ako Nissan Skyline GTR R32 či Subaru WRX STi. Britský renomovaný časopis Evo označil Type R za „vôbec najlepšie športové auto s pohonom predných kolies“ a nebol jediný.

Posledná štvrtá generácia Integry, predstavená v roku 2001, sa k nám už nedostala. Dala sa kúpiť v USA ako Acura a na domácom trhu. Škoda. Pod prednou kapotou mala namontovaný dnes už legendárny dvojlitrový štvorvalec K20A, ktorý v Japonsku ponúkal 220 koní pri hmotnosti 1170 kg.

Integra

Predčasná radosť nie je na mieste

Aj preto, že dnešná ponuka Hondy je v EÚ postavená na malých hybridoch, elektromobile, crossoveroch a jedinou výnimkou je Civic Type R, zatiaľ radšej nebudeme uzatvárať stávky na to, že by sa nová Integra mohla objaviť v Európe. Veľmi tomu neveríme. Napriek tomu je to ale stále skvelá správa.

„Som nadšený, že sa Integra vráti s rovnakou DNA i zmyslom pre zábavu z jazdy,“ prezradil v krátkom rozhovore Jon Ikeda, viceprezident značky Acura. „Bude naplnením nášho záväzku vytvoriť precízne auto vo všetkých jeho ohľadoch – dizajne, výkonoch i celkových zážitkoch z jazdy,“ dodal.

Integra

Takto si novú Integru predstavovali nezávislí dozajnéri.

A to je v tejto chvíli všetko. Ďalšie informácie o aute bude Honda/Acura uvoľňovať postupne s blížiacou sa premiérou, ktorá je naplánovaná na rok 2022. Akurát budeme dúfať, že Japonci nepojmú novú generáciu Integry podobne, ako to urobil Ford v prípade modelu Puma. Pretože ak skutočne dorazí dvojdverové kupé, bez preháňania by sme tu mohli mať konkurenta Toyoty GR 86, akurát s predným pohonom.

zdroj: Acura