Mercedes hovorí, že vyrobí len 460 kusov. A ak sa trochu orientujete v histórii triedy G, asi vám naskočí, že ide o odkaz na pôvodnú, presnejšie povedané úplne prvú generáciu s interným typovým označením W460, ktorá bola predstavená v roku 1979 a vyrábala sa v 80. rokoch.
Trieda G v edícii „Stronger than the 1980s“ vychádza z modelu G 450 d (W465), teda zatiaľ úplne poslednej verzie poháňanej vznetovým motorom, konkrétne trojlitrovým radovým šesťvalcom so vstrekovaním common-rail a 48-voltovou mild-hybridnou technikou.
„Klasika“ v nafte
Len pre poriadok pripomíname, že má tým pádom 367 koní a 750 newtonmetrov a elektrifikácia tomu pridáva ďalších 20 koní a 200 Nm. Celé to spracováva deväťstupňová automatická prevodovka v kombinácii s permanentným pohonom 4x4.
Podvozok zvláštnej edície upravovaný nebol, takže „Stronger than the 1980s“ bude v teréne rovnako zdatná, ako všetky ostatné štandardné autá. To znamená schopnosť prechádzať brody s hĺbkou 700 a pomáhať si na najnáročnejších miestach tromi uzávierkami diferenciálom či špeciálnym plazivým režimom na skaly.
V historických farbách
Zatiaľ čo bežná trieda G môže byť postavená na obrovských 22-palcových hliníkových diskoch od športovej divízie AMG, novinka kvôli retro vzhľadu dostala menšie 18-palcové kolesá opäť inšpirované históriou.
Aby nový Mercedes pripomínal prvé „Géčka“, okrem kompletne čiernej masky chladiča a nárazníkov dizajnéri oživili staré laky, konkrétne zelenú Agave a béžovú Colorado. Pripomienkou minulých časov sú tiež oranžové smerovky, pôvodné malé logo na kapote a na dverách batožinového priestoru nechýba klasický nápis z 80. rokov.
S tradične vyzerajúcim exteriérom sa snaží ladiť aj interiér, v ktorom návrhári použili čiernobiele kárované čalúnenie na strednej časti sedadiel kombinované s čiernou kožou, inak ale kabína nevybočuje z toho, čo nájdete aj v sériových modeloch. Teda s dvomi výnimkami. Nápisom „Stronger than the 1980s“ vygravírovaným na držadle pred spolujazdcom a poradovým číslom, ktoré nájdete na stredovom tuneli.
A ešte jeden detail. Plaketa „Schöckl Proved“ odkazuje na 1445 metrov vysokú rakúsku horu Schöckl, na ktorej Mercedes testoval triedu G. Mimochodom, jej topografická mapa zdobí prahy zvláštnej edície. Cena? Základ bez ďalších úprav je v Nemecku dostupný za 160 055 eur a v cene máte audio Burmester či sklenené posuvné strešné okno.
zdroj: Mercedes