Otázky týkajúce sa možného príchodu automobilky Lincoln na európsky trh sa opakujú so železnou pravidelnosťou a Ford zakaždým oficiálne oznámi, že nič také neprichádza do úvahy. Chápeme to. Táto značka u nás nemá prakticky žiadne meno, musíme ale pripomenúť, že staršie generácie modelu Navigator sa u nás sporadicky objavovali, a to napriek tomu, že išlo len o šedý import.
Samozrejme veľké SUV s čisto spaľovacím motorom by dnes narobilo vo flotilových emisiách modrého oválu príliš veľkú paseku na to, aby si ho mohol dovoliť predávať, niečo iné by ale bol elektromobil, ktorý podľa súčasných pravidiel EÚ pri výpočte pokút emisie oxidu uhličitého neprodukuje.
Hovoríme o tom samozrejme preto, že aj Lincoln chce postupne preorientovať svoju produkciu z klasických modelov na elektromobily, pričom na konci roka 2026 má byť až polovica všetkých vyrobených áut poháňaných batériami.
Aby firma niečo také dokázala, má čo robiť, tvrdí však, že do roku 2025 predstaví tri elektrické vozidlá a štvrté bude nasledovať v priebehu nasledujúceho roka.
Nový koncept Star nie je priamo určený do výroby, je to vízia a zároveň ukážka toho, čo môžu zákazníci o budúcich elektrických Lincolnov očakávať. Technické detaily o architektúre chystaných áut v tejto chvíli nepoznáme, vedenie koncernu ale hovorí, že základom sa stane platforma s pohonom zadných kolies a za príplatok budú mať zákazníci i štvorkolky.
Rozkladací transformer
Väčšina komponentov bude integrovaná do šasi, takže dizajnéri trochu popustili uzdu fantázii, pokiaľ ide o kabínu i batožinové priestory. Okrem klasického zadného kufra nájdete ďalší i vpredu (Ford mu hovorí „frunk“) a v tomto prípade je zaujímavý nielen tým, že pripomína zásuvku, ale má navyše i veko vyrobené z elektro-chromatického skla. To znamená, že sa môžete pozrieť dovnútra aj bez otvárania kapoty.
Kabína je navrhnutá v podobnom duchu ako pred pár dňami predstavený koncept Audi Urbansphere. To znamená sklopný volant spojený s autonómnym riadením 4. úrovne, štyri samostatné luxusné sedadlá a v tomto prípade navyše i obrovský displej natiahnutý cez celú šírku palubnej dosky.
Pozoruhodne je vyriešené tiež veko zadného batožinového priestoru delené na úrovni okna, pričom spodná časť môže slúžiť ako pikniková lavica, a aby sa vám príjemnejšie sledoval napríklad západ slnka, nechýba jej ani výklopné operadlo.
Čo všetko sa dostane do sériovej výroby, môžeme teraz len hádať, celkom by sa nám ale páčili napríklad aj tie „samovražedné“ zadné dvere. A nie, nebol by to návrat k starým klasickým modelom, rovnaké riešenie totiž ponúka i súčasný Continental Coach Door Edition.
zdroj: Lincoln, Ford