Kríza európskych automobiliek zasiahla aj Stellantis
Portugalský manažér Tavares odstúpil nečakane a s okamžitou platnosťou. Dôvodom odstúpenia mali byť nezhody medzi vedením koncernu a Tavaresom, konkrétne podrobnosti však neboli zverejnené. Do jari 2025 bude mať vedenie koncernu Stellantis pod kontrolou správna rada na čele s predsedom Johnom Elkannom, a to dovtedy, pokým nenájdu nového generálneho riaditeľa.
Podobne ako mnohé iné európske automobilky, aj Stellantis sa nachádza v kríze čo sa týka predajov nových vozidiel. Vysoké investičné náklady na elektrifikáciu zatiaľ neprinášajú očakávané zisky, pričom celosvetový automobilový trh sa oslabuje.
Nové elektromobily zatiaľ nepomáhajú
Do koncernu Stellantis patrí 14 značiek vrátane Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram a Vauxhall. Dlhoročný líder s kontroverznými rozhodnutiami. Aj taký opis pripisujú Carlosovi Tavaresovi. V minulosti pôsobil od roku 2014 na čele PSA (Peugeot, Citroën). Po zlúčení s Fiat-Chrysler v roku 2021 sa stal predsedom predstavenstva novovzniknutého koncernu Stellantis.
Stratégia Stellantisu zameraná na nové elektromobily zatiaľ nepriniesla očakávané výsledky, a to najmä kvôli slabému dopytu po elektrických vozidlách. Značky koncernu čelia aj na americkom trhu problémom - ich imidž býva považovaný za zastaraný, majú nedostatky v kvalite. Vyčítaná im býva slabá schopnosť inovovať. Tavares bol v branži známy ako tvrdý zástanca úsporných opatrení, ktoré mnohí označujú tiež za jeden z hlavných dôvodov aktuálnej krízy.
Zdroj: manager-magazin.de