BMW bol jeden z prvých výrobcov, ktorý začal aj pre prémiové modely ponúkať trojvalcové motory, a to nielen zážihový, ale aj vznetový. Išlo o 1,5-litrové pohonné jednotky, ktorým zo štvorvalcového dvojlitrového motora, obrazne povedané, zobrali jeden valec.
BMW 318i v minulej generácii po facelifte malo teda trojvalec s 100 kW (136 k) a 220 Nm. Mohli ste ho mať aj s manuálnou prevodovkou. Súčasná generácia G20 ponúkne štvorvalcový dvojliter s 115 kW (156 k) a 250 Nm. S týmito parametrami zvládne auto 100 km/h za 8,4 s (kombi 8,7 s), maximálna rýchlosť bude 223 km/h (kombi 220 km/h).
Motor bude spojený výlučne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, BMW očividne pre zážihové verzie manuál neplánuje (okrem M3). Aj tak jediný model, ktorý môžete mať s manuálnou prevodovkou, je štvorvalcový dvojlitrový diesel vo verzii 318d a 320d. BMW možno už plánuje manuálne verzie úplne vynechať a budúca generácia ho bude mať maximálne pre M verziu. Alebo ani to nie. Nuž, nie je sa čomu čudovať. Drvivá väčšina predaných modelov je s automatickou prevodovkou (z tých, ktoré sú v ponuke aj s manuálom), takže BMW aspoň ušetrí náklady na homologizácie modelov.
Ponuku motorov v BMW 1 rozšíri dvojlitrový vznetový motor s pohonom len prednej nápravy, teda 120d. S maximálnym výkonom 140 kW (190 k) zrýchli na 100 km/h za 7,3 sekundy a maximálna rýchlosť je 231 km/h. Aj tento model bude dostupný len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Ďalšou novinkou bude mild-hybridná technológia, ktorú BMW dodá okrem BMW 520d aj do verzií 320d, 320d xDrive, X3 xDrive20d a X4 xDrive20d. Štartér generátor so 48 V sieťou môže dodať extra výkon až 8 kW (11 k), ktorý môžu pomôcť pri zrýchľovaní alebo poháňať elektrické komponenty počas vypnutia motora. Spaľovací motor môže systém vypnúť už pod rýchlosťou 15 km/h.
Pri rýchlosti do 160 km/h sa pri uvoľnení pedálu akcelerátora motor vypne, doteraz vždy len prevodovka „vyradila“ na neutrál počas takzvaného plachtenia. Tým sa dosahuje nižšia spotreba snáď aj v reálnych podmienkach. To však môžeme zistiť až pri následných testoch. A čo si myslíte o zachovaní štvorvalcu pre novú 3-ku? Vyjadrite sa v diskusii.
Zdroj foto: BMW