Fiat trochu prekvapivo hovorí o mild-hybride (MHEV), v tomto prípade ale ide o čosi viac, ako len o asistenciu štartér-generátora prepojeného s kľukovým hriadeľom prostredníctvom remeňa.

600 Hybrid dostala v základe preplňovaný benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra a výkonom 100 koní a navyše šesťstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku e-DCS6 s integrovaným elektromotorom. Má pomerne skromných 21 kilowattov, teda 29 koní, ale táto zostava „šesťstovke“ stačí na akceleráciu z miesta na 100 km/h za rovných 11 sekúnd.

Zvládne aj jazdu len na elektromotor

V aute je navyše miniatúrna prídavná trakčná batéria. Fiat jej kapacitu v oficiálnej tlačovej správe neuvádza, ale z iných koncernových modelov vieme, že má 0,9 kWh. Podľa automobilky jej energia stačí v čisto elektrickom režime na 1 kilometer, s ohľadom na výkony elektromotora ale len pri pomalej jazde v mestskej premávke, respektíve pri poskakovaní v kolónach.

Aj tak ale čosi ušetrí. Taliani tvrdia, že v priemere znižuje spotrebu auta o 15 percent v porovnaní s modelom, ktorý by tento typ elektrifikácie na palube nemal.

Ďalšie technické špecifikácie Fiat nezverejnil, takže ešte pridávame prvú cenu. V Talianku bude stáť 4,17 metra dlhý Fiat 600 Hybrid 24 950 eur. S dotáciami potom bude tamojším motoristom k dispozícii za 19 950 eur.

zdroj: Fiat, Stellantis