Ako čiastočné riešenie na zlepšenie dodržiavania rýchlosti na Staromestskej, kde sa nehoda odohrala, pripravilo mesto konkrétny projekt dopravných zmien. "V nasledujúcich týždňoch zrealizujeme zmenu vodorovného dopravného značenia. Pôjde najmä o zúženie šírky jazdných pruhov," vysvetľuje Vallo.
"Princíp je jednoduchý, ale v zahraničí overený a účinný. Užšie jazdné pruhy psychologicky navádzajú vodičky a vodičov, aby jazdili pomalšie práve na úsekoch, akým je Staromestská, kde priestorové pomery navádzajú na rýchlu jazdu," dodáva bratislavský primátor.
Dopravu na Staromestskej v bratislavskom Starom Meste chcú umelými opatreniami spomaliť v záujme vyššej bezpečnosti účastníkov cestnej premávky. Zdroj foto: TASR
Chystajú novú stratégiu
Vyššia uvedená úprava nebude mať podľa Valla vplyv na kapacitu a priepustnosť samotnej komunikácie. Môžu preto vraj zlepšiť dodržiavanie 50 km/h maximálnej povolenej rýchlosti bez toho, aby tu celkovo zhoršili dopravu. Metropolitný inštitút Bratislavy zároveň pripravuje stratégiu dopravných úprav pre túto lokalitu, s ktorou má ísť ruka v ruke aj revitalizácia priľahlých verejných priestorov, vrátane lokality Zochova.
Zámerom je zlepšiť kvalitu verejného priestranstva a vytvoriť prepojený a bezpečný mestský priestor bez bariér. Zároveň v tomto priestore plánujú vytvoriť aj trvalé pietne miesto ako pripomienku na mladých ľudí, ktorí zahynuli v dôsledku tragickej nehody Dušana Dedečka.
Zdroj: FB - Matúš Vallo / titulné foto: sme.sk