Pôvodný Golf Country vyrábala pre Volkswagen v rokoch 1990 až 1991 firma Steyr-Daimler-Puch v rakúskom Grazi. Presnejšie povedané upravovala ich z verzie Syncro s pohonom oboch náprav.
Country mal v porovnaní s bežným modelom svetlú výšku zvýšenú o 63 mm a karosériu o ďalších 120 mm. Bol drahý a záujem nebol zvlášť veľký, takže vzniklo len necelých 7800 kusov, teda zhruba polovica plánovanej produkcie, ale bol zaujímavý, o jeden a pol dekády predbehol svoju dobu a dodnes má svojich verných priaznivcov.
Vznikol samozrejme v dobe, keď trh s týmto typom áut – teda krížencov/crossoverov – neexistoval, ak nepočítame ešte staršiu exotiku, ako boli AMC Eagle či európska Matra Rancho. Žijeme ale v ére, keď je situácia úplne opačná. Viac ako polovica všetkých automobilov predaných v Európe jazdí na zvýšenom podvozku.
Je preto zvláštne, že Volkswagen doteraz nevzkriesil Golf County, keď navyše v rámci koncernu podobná myšlienka evidentne existuje. Spomeňte si na Porsche 911 Dakar alebo Lamborghini Huracán Sterrato. Nestalo sa tak, našiel sa však niekto, kto s týmto nápadom prišiel namiesto VW.
Časť práce vytvoril pomerne známy nemecký úpravca a špecialista na prestavby terénnych automobilov, Delta 4x4. Ich idea zatiaľ existuje len v digitálnej podobe, tvrdia ale, že ak bude zo strany zákazníkov záujem, budú schopný previesť ju do reality.
Pozoruhodné na ich nápade je tiež to, že sa rozhodli postaviť nový model Country na základe vrcholného Golfu R, čo by znamenalo, že potenciálna klientela dostane nielen pohon 4Motion, ale tiež preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom od 320 do 333 koní (v závislosti na konkrétnej verzii).
Hádať dynamiku nedáva zmysel, ale Delta 4x4 hovorí, že má v pláne zvýšiť Golf o 80 mm, chce použiť 18-palcové disky v kombinácii s pneumatikami vhodnými aj do terénu a okrem svetelných rámp a „záhradky“ na streche predpokladáme, že by auto dostalo tiež adekvátnu ochranu podvozka, aby sa majiteľ nestrachoval mimo asfalt o citlivejšie komponenty.
Nemci hovoria, že premýšľajú o výrobe zhruba 25-kusovej malej série, takže sa cena vývoja vo väčšom počte modelov nerozmelní. Aj preto uvádzajú odhadovanú cenu 35 tisíc eur, samozrejme okrem „eRka“, ktoré im budete musieť dodať. V priebehu nasledujúcich šiestich až deviatich mesiacov by však nový VW Golf Country R mohol byť váš.
zdroj: Delta 4x4