Volkswagen tak oddiaľuje uvedenie nového Phaetonu, pretože chce zvýšiť návratnosť investície. Na malom trhu luxusných vozidiel to chce dosiahnuť tým, že zníži náklady na produkciu a na materiály.
Napriek neúspechu príde 2. generácia
Manažéri z Wolfsburgu sa aj napriek neúspechu auta rozhodli pre 2. generáciu Phaetona. Mimochodom modernizovaný Phaeton 1. generácie Nemci ešte stále vyrábajú. Len nedávno vyplávali na povrch informácie ohľadom nástupcu. Phaeton druhej generácie je údajne už hotový, ale Nemci ho nechcú vypustiť do sveta, pretože ešte nie je tá správna chvíľa. Volkswagen tak oddiaľuje uvedenie nového Phaetonu, pretože chce zvýšiť návratnosť investície. Na malom trhu luxusných vozidiel to chce dosiahnuť tým, že zníži náklady na produkciu a na materiály. Napriek tomu, že Phaeton je pripravený na výrobu, vedenie vo Wolfsburgu sa ho rozhodlo „prepracovať“. Nový Phaeton bude stáť na modulárnej platforme MQB, informácie ohľadom motorov nemáme, ale počítajme s tým, že ponuka bude podobná ako v prípade sesterského Audi A8. V rámci zvyšovania efektivity výroby je ohrozená súčasná ručná výroba, ktorá prebieha v Drážďanoch.
VW Phaeton je stratový, ale aj tak príde nová generácia
Nemci pripravujú nový Phaeton aj napriek tomu, že predaje prvej generácie sú ďaleko pod očakávaním. Minulý rok predali len 4000 kusov. Pôvodný plán počítal s predajom na úrovni 20 000 ks ročne. Analytici odhadli, že VW stratil na každom vyrobenom kuse v rokoch 2002 - 2012 približne 28 000 €.
Stále nerozumiem, prečo prinášajú nástupcu stratového Phaetonu, pritom v nedávnej minulosti uverejnili správu o tom, že skončia zaujímavé modely ako New Beetle, Scirocco, Eos a aj trojdverová verzia Pola. Vy tomu rozumiete? Potrebuje „ľudová značka“ v ponuke luxusný model namierený proti Mercedesu triedy S?