Koncern VW súrne potrebuje elektromobily. A nielen on, práve elektromobilita je momentálne najúčinnejšou zbraňou na flotilové emisie, ktoré sa EÚ chystá napriek nepriaznivým následkom pandémie koronavírusu opäť sprísniť. Skrátka, čím viac elektromobilov automobilka predá, tým viac prestížnych áut so spaľovacím motorom môže „beztrestne“ poslať na trh. A prečo by tlačila na modely so spaľovacími motormi, keď im nepatrí budúcnosť? Pretože ich predaje nie sú závislé od štátnych rozhodnutí o dotáciách na elektromobilitu a automobilky na nich získajú väčšiu maržu, než na elektrických autách.
Hoci sa to nezdá, Audi Q4 Sportback e-tron a Škoda Enyaq sú veľmi blízkí koncernoví príbuzní.
Elektrický útok na emócie
„Našou prioritou je podporiť značku Audi super emocionálnymi produktmi a pretvoriť portfólio značky,“ povedal na adresu nových modelov značky Audi šéf fabriky Markus Duesmann. Jedným z podporných pilierov tejto taktiky má byť aj nové elektrické SUV kupé Audi Q4 Sportback e-tron. To sa zatiaľ ukázalo len vo forme konceptu, už teraz je však isté, že sa v nezmenenej podobe dostane aj na trh, kde bude tvoriť akúsi štýlovejšiu a prestížnejšiu alternatívu ku Škode Enyaq. Práve tá totiž príde s karosériou vzdialene pripomínajúcou SUV kupé. Nové Audi sa v sériovej výrobe objaví najneskôr do roka, pričom pôjde o siedmy elektromobil v ponuke Audi.
Elektrický e-tron posúva falošné koncovky výfukov na novú úroveň.
S koncernovou technikou
So Škodou Enyaq bude Q4 Sportback e-tron veľmi podobné aj po technickej stránke. Obidve autá budú stať na podvozkovej platforme MEB, zhodné by mali byť dokonca aj ich rázvory a použité pohony. Či bude k dispozícii aj verzia s pohonom len jednej nápravy ako v prípade Škody, nie je známe. Na podorbnosti si ešte musíme počkať, určite však nie dlho. Tlak na predaj elektromobilov je neúprosný, ani Audi si tak nemôže dovoliť otáľať s predstavením sériovej verzie príliš dlho.
Audi to s interiérmi stále vie. Dnešným palubným doskám však dominuje dotykové ovládanie.