...takže BMW nemá momentálne veľmi dôvod meniť tento model už po piatich rokoch. Namiesto toho dorazí dôslednejšie prepracované súčasné auto, ktoré však Nemci budú (veľmi pravdepodobne) prezentovať ako „novú generáciu“.

Ak v tom máte trochu zmätok, nič si z toho nerobte. Informácií o chystanom najmenšom modeli je zatiaľ príliš málo, aby sme robili konkrétne a definitívne závery, v každom prípade kolegom zo stránky BimmerPost sa pár zaujímavostí podarilo nazbierať.

Kam zmizlo „i“?

„Nová“ jednotka sa za podľa správ vynesených z automobilky začne vyrábať už v júli tohto roka a jej produkcia by mala vydržať až do októbra 2033! Či je to pravda, berte opäť s rezervou, ale auto by malo byť dostupné vo verziách 118d, 120d, 118, 120 a M135 xDrive.

Písmeno „i“ chýbajúce v označení benzínových modelov nie je omyl. BMW ho má vyhodiť z ich názvu, aby sa to neplietlo s elektromobilmi.

Po uvedených motorizáciách majú v novembri doraziť ďalšie dva benzínové modely, konkrétne 116 a 123 xDrive. Budú poháňané agregátmi, ktoré dnes nájdete v BMW X1 sDrive16i a X1 xDrive23i (prvé auto má trojvalec 1.5 a predáva sa len na niektorých trhoch, druhé dvojlitrový štvorvalec s mild-hybridnou technikou).

Kvôli zmenám v dizajne nové auto mierne narastie. Kým súčasná jednotka má dĺžku 4319 mm (šírku 1799 mm, výšku 1434 mm) a rázvor 2670 mm, novinka by mala byť dlhá 4361 mm a nápravy by mala mať od seba vzdialené identických 2,67 metra.

BMW zatiaľ neprezradilo, kedy nový rad 1 odhalí, mala by to však vraj byť otázka dní, maximálne pár týždňov. Počítajte preto s tým, že sa k nemu čoskoro vrátime.