V prvom rade by sme asi mali povedať, že jazda po diaľnici pochopiteľne nie je len o ustálenej rýchlosti 130 kilometrov za hodinu. Tým skôr na nemeckom Autobahne. Obmedzení je na tamojších najrýchlejších cestách dosť na to, aby ste boli často vďační aspoň za sto-dvadsiatku, v každom prípade 130 je v Nemecku v obecnej rovine len odporúčaná rýchlosť.
Chceme tým povedať, že spomínaný test Auto Bildu bol k elektromobilom v zásade milosrdný. Ani u nás nie je zase také výnimočné vidieť niekoho cestovať po diaľniciach sto štyridsiatkou alebo sto päťdesiatkou a v noci bez áut kľudne ešte o niečo rýchlejšie. Redaktori však zvolili konštantné tempo, ktoré oficiálne platí vo väčšine krajín EÚ.
Čo by sme ešte mali dodať, je to, že nám v ich porovnávacom teste tak trochu chýba detailnejší popis, za akých podmienok jazdy s celkovo dvanástimi elektromobilmi prebiehali. Odkiaľ a kam viedla trasa, v akom počasí, respektíve pri akých teplotách prebiehali skúšky a nepochybne by bolo zaujímavé zistiť, či boli skutočne schopní udržať tempo 130 km/h počas celého testu (čo napríklad v noci nemusí byť nereálne).
Všetky vyššie spomínané podrobnosti v ich výstupe chýbajú. A aby sme boli úprimní, v zásade sme sa od nich dozvedeli len konečné výsledky. Zároveň však nemáme problém veriť im. Práve Nemci patria medzi najväčších obhajcov elektromobilov, samotný Auto Bild k nim dlhodobo nepristupuje so žiadnym dešpektom a súčasne ide o dostatočne renomované médium na to, aby sme nemali dôvod podozrievať ich z falšovania výsledkov.
Ktoré zájde najďalej
Testované elektromobily neboli žiadnym spôsobom zaraďované do segmentov, alebo triedené podľa nejakého konkrétneho kľúča. V zozname nájdete crossovery, športové modely, jednu luxusnú limuzínu, osobné dodávky i SUV. A Auto Bild ich zoradil jednoducho podľa jedného jediného parametra – dojazdu pri ustálenej rýchlosti 130 km/h. Tak sa na to poďte pozrieť...
12. Opel Zafira-e Life M - reálny dojazd 250 km (udávaný dojazd 330 km)
11. Mercedes-Benz EQV 300 - reálny dojazd 273 km (udávaný dojazd 363 km)
10. Kia e-Soul - reálny dojazd 280 km (udávaný dojazd 452 km)
9. Hyundai Ioniq 5: reálny dojazd 290 km (udávaný dojazd 430 až 460 km)
8. Kia EV6: reálny dojazd 305 km (udávaný dojazd 506 km)
7. Škoda Enyaq iV 80 - reálny dojazd 316 km (udávaný dojazd 537 km)
6. Volkswagen ID.4 GTX: reálny dojazd 332 km (udávaný dojazd 480 km)
5. Porsche Taycan 4S: reálny dojazd 352 km (udávaný dojazd 389 – 464 km, jediné Porsche udáva veľmi presných 365 km na diaľnici)
4. Audi RS e-tron GT: reálny dojazd 367 km (udávaný dojazd 456 km)
3. Ford Mustang Mach-E GT: reálny dojazd 367 km (udávaný dojazd 500 km)
2. BMW iX xDrive50: reálny dojazd 434 km (udávaný dojazd 550 až 631 km)
1. Mercedes-Benz EQS 580 4Matic: reálny dojazd 444 km (udávaný dojazd 676 km)
zdroj: Auto Bild