Nemecká diaľničná sieť mala v roku 2012 dĺžku 12 845 km.
Spoplatnenie by malo prebehnúť formou diaľničných známok. Cudzinci vnímajú situáciu tak, že nemecké diaľnice sú zadarmo. Ale to nie je pravda. Nemci platia cestnú daň, ktorej výťažok sa používa na údržbu a prevádzku týchto cestných komunikácii. To, že sa my po nich vozíme zadarmo je len ich dobrá vôľa.
Nalepovať nálepky len na okná zahraničných automobilov by bolo aj napriek tomu diskriminačné. Ak by ale mali diaľničné známky všetky autá, tak o diskriminácii nemôže byť reč. V prípade spoplatnenia by si diaľničnú známku teda museli kúpiť všetci. Nemci by však dostali úľavy na cestnej dani a teda pre nich by sa prakticky nič nezmenilo.
Výška poplatku za používanie nemeckých diaľnic zatiaľ nie je známa. Rovnako ešte nie je isté, či vôbec k spoplatneniu dôjde.
Myšlienka na budovanie diaľnic údajne vznikla koncom dvadsiatych rokov minulého storočia.
Koaličná dohoda má však veľmi ďaleko od reálneho vyberania poplatkov. Najprv musí byť navrhnutý, schválený a prijatý zákon. A teda spoplatnenie by malo prísť najskôr v roku 2015.
Proti spoplatneniu vystúpil napríklad už aj ADAC. Podľa jeho zistení po nemeckých diaľniciach jazdí len 5,2 percenta zahraničných vozidiel. Autoklub tvrdí, že náklady na výrobu, distribúciu, predaj a kontrolu diaľničných známok budú vzhľadom na zisk príliš vysoké.
Zdroj: reuters.com
Prečítajte si aj: Nemci uvažujú o spoplatnení diaľnic pre cudzincov